مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی از خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت برای افراد مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴ 26 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محمدرضا جیریایی،امروز سه شنبه پنجم دیماه، گفت:خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت برای افراد مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز (MPS) قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کار درمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و مشاوره و تجویز سمعک از جمله خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت برای این افراد می باشند ادامه داد: افرادی مشمول دریافت این خدمات هستند که دارای بیمه پایه درمان باشند و در سامانه بیمه سلامت و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نشان دار شده باشند.

جیریایی با تاکید بر اینکه هزینه های درمان افراد مبتلا به موکوپلی ساکاریدوز تحت پوشش قرار دارند، اظهار کرد: 100 درصد تعرفه در بخش دولتی و 80 درصد تعرفه در بخش خصوصی توسط سازمان های بیمه گر پایه و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت می شود و این بیمه شدگان در مراجعه با بخش غیردولتی فقط 20 درصد تعرفه را پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه افراد با شماره گیری کد دستوری #1666* از طریق شماره همراه خود می توانند از نوع بیمه پایه درمان و اعتبار آن مطلع شوند، یادآور شد: افرادی که فاقد پوشش بیمه درمان پایه باشند، می توانند به صورت غیر حضوری با ورود به سامانه "شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران" و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد برای بیمه شدن خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار