رییس پارک علم و فناوری ایلام:
رییس پارک علم و فناوری ایلام گفت: طی دو سال گذشته تاکنون ۱۲۲ واحد فناوری در این پارک پذیرفته شده که ۱۶ مورد آن در سال جاری به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۴۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰ 26 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا ولی زاده در نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان اظهار داشت: همچنین در این بازده زمانی ۱۴۵ هسته فناور در پارک علم و فناوری ایلام پذیرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۷ شرکت دانش بنیان با تعداد ۴۰ محصول در استان فعال می باشند.

رییس پارک علم و فناوری ایلام ادامه داد: طی دو سال اخیر میزان حمایت پارک علم و فناوری ایلام از هسته ها و شرکت های دانش بنیان ۱۳۸هزار و ۷۹۹ میلیون ریال بوده است.

ولی زاده اضافه کرد: همچنین در این مدت ۵۳۱هزار ۵۳۰ میلیون دلار محصولات شرکت های دانش بنیان استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۲۲ واحد فناوری در این پارک پذیرفته شده که ۱۶ مورد آن در سال جاری به ثبت رسیده است.

رییس پارک علم و فناوری ایلام عنوان کرد: پارک علم و فناوری سازمانی است که به وسیله متخصصین حرفه ای مدیریت می شود و هدف آن افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نواوری، رقابت در میان شرکت های مستقر در پارک و موسسات متکی بر علم و دانش است.

وی افزود: افزایش تولید محصولات شرکت های دانش بنیان و به تبع عرضه در بازار و سودهی از دیگر اهداف مهم پارک های علم و فناوری استان است که همواره بر آن تاکید می شود.

ولی زاده بیان داشت: ارتباط با کشور عراق علاوه بر تجاری سازی محصولات دانش بنیان موجب تولید ثروت و شکوفایی ایده ها نیز می شود.

وی اظهار داشت: استقرار پارک علم و فناوری ایلام استان در همجواری دانشگاه ایلام با هدف ارتباط با مراکز علمی و آکادمی انجام شده است تا دسترسی دانشجویان و نخبه ها به این پارک آسان و با ارائه ایدهای آنها را به ثبت برساند.

ولی زاده تصریح کرد: توسعه و گسترش فناوری با فرهنگ سازی بین جوانان و نوجوانان موجب می شود این نسل در آینده صاحب کسب و کار و شغل باشند.

لازم به ذکر است؛ در این جشنواره از شرکت دانش بنیان برتر استان با اهدای لوح تقدیر شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار