مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان از تشکیل ۱۲۵ پرونده تخلف و پلمب ۲۹ واحد صنفی از ابتدای آغاز طرح ویژه نظارت بر دفتر بنگاه‌ها و ‌مشاورهای زاهدان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۳ 21 December 2023

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، ایرج حسن پور بیان کرد: در راستای اجرای مصوبات کارگروه نظارت، تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات سیستان و بلوچستان و پیرو دستورالعمل و بخشنامه‌های ستادهماهنگی اقتصادی دولت به منظور حمایت از حقوق مردم و جلوگیری از انجام تخلفات صنفی توسط واحدهای مشاور و بنگاه‌های املاک طرح انجام گشت‌های مشترک نظارتی بر واحدهای مذکور با هماهنگی و با حضور بازرسان و نمایندگان اداره‌کل صمت استان، تعزیرات حکومتی، اداره کل راه وشهرسازی و اتحادیه مشاوران املاک و بنگاه‌های املاک در زاهدان در حال انجام است.

وی افزود: در جریان بازرسی و بازدیدهای به عمل آمده از واحدهای صنفی مشاور املاک در هفته منتهی به ۲۸ آذرماه تعداد ۲ پرونده با عناوین تخلف عدم نصب نرخ نامه در معرض دید مشتریان، عدم ارائه صورت حساب، عدم درج مبالغ دریافتی از طرفین در قراردادهای منعقده وعدم رعایت قوانین صنفی برای تعدادی واحد صنفی مشاور و بنگاه املاک تشکیل شد.

مدیرکل صنعتف معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی پرونده‌های متشکله جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح ویژه نظارت بر بنگاه‌ها و مشاوران املاک زاهدان تا ۲۸ آذر ماه تعداد ۱۲۵ پرونده تخلف تشکیل و ۲۹ واحد صنفی مشاور املاک نیز پلمب شدند.

حسن پور تاکید کرد: برای واحدهای مشاور املاک که پلمب می‌شوند علاوه‌بر پرداخت جریمه نقدی، پلاکارد نیز در محل واحد صنفی به مدت ۲۰ روز کاری جهت اطلاع رسانی به مردم نصب می‌شود.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی از جمله احتکار، گران‌فروشی و عدم درج قیمت بر کالا مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه مرکز پاسخگویی اداره کل صمت سیستان و بلوچستان به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار