دستگاه قضائی استان سمنان به مشکل 10 ساله شهرک «فدک» شاهرود ورود کرد تا امیدواری‌ها نسبت به رفع دغدغه هر روزه اهالی این شهرک مسکونی افزایش یابد.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰ 19 December 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس- غلامرضا کریمی‌محمدی: شهرک «فدک» شاهرود سال‌هاست متولی خاصی ندارد و همین امر سبب شده است تا شماری از شهروندان شاهرودی همواره از شرایط این شهرک ابراز گلایه‌مندی کنند.

اخیراً نیز برخی شهروندان با ارسال تصاویری از شهرک فدک شاهرود، نسبت به عدم رسیدگی به این شهرک و محرومیت‌های موجود در آن ابراز گلایه‌مندی کرده بودند.

شهروندان شاهرودی عقیده دارند که باید برای رسیدگی به شهرک «فدک» شاهرود متولی خاصی تعیین شود.

چه کسی مسؤول رسیدگی به شهرک فدک است؟

یکی از شهروندان می‌گوید: مردم صبور و زحمتکش شهرک فدک شاهرود چه گناهی کرده‌اند که هیچ‌کس پاسخگوی مشکلات و گلایه‌های آنها نیست و طی ماه‌های گذشته همواره این مطالبات و گلایه‌ها بی‌پاسخ مانده است؟

تعدادی از مردم شاهرود که در شهرک فدک این شهر ساکن هستند، بارها تابه‌حال در تماس با رسانه‌ها خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شده‌اند؛ امری که هیچ‌گاه به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

یک شهروند شاهرودی ساکن در شهرک «فدک» می‌گوید: فضای سبز اندک موجود در این منطقه در چندین ماه از سال آبیاری نمی‌شود و خیابان‌های خراب و خطرناک آن، همواره مردم را با معضلاتی مواجه می‌سازد.

شهروندان شاهرودی از مسؤولان می‌پرسند: کدام نهاد مسؤول این بی‌تدبیری است و مردمی که از حداقل‌ترین امکانات شهری برخوردار نیستند، چرا این‌گونه مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند؟

وضع نامناسب معابر شهرک فدک شاهرود

رفع مشکلات در گرو حمایت‌های قضائی

حالا اما دستگاه قضائی استان سمنان به مشکل 10 ساله شهرک «فدک» شاهرود ورود کرده تا امیدواری‌ها نسبت به رفع دغدغه هر روزه اهالی این شهرک مسکونی افزایش یابد.

محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان از پیگیری نتیجه‌بخش مطالبه اهالی شهرک فدک شاهرود مبنی بر صدور رأی قضائی برای الزام پیمانکار به انجام تعهدات صادره سال‌های گذشته خبر داد.

وی افزود: از مطالبات به‌حق اهالی شهرک فدک شاهرود در دیدارهای مردمی، تعیین تکلیف وضع این شهرک و تکمیل پروژه و تأمین اعتبار برای اجرای طرح‌های انجام نشده بود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: به مسؤولان قضائی شهرستان شاهرود دستور پیگیری مطالبات قانونی اهالی شهرک که از اقشار زحمتکش هستند، صادر شد.

عبداللهی اظهار کرد: متأسفانه طرح ایجاد این شهرک از 10 سال پیش آغاز شد و به علت عدم رعایت استاندارها، بی‌توجهی به تعهدات پیمانکار و نظارت و کنترل ناکافی مسؤولان مربوطه منجر به عدم تکمیل پروژه شده است.

استقرار کلانتری و حکم قضائی برای پیمانکار

رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به عمده مطالبه مردم در رفع مشکلات افزود: مسؤولان قضائی شاهرود مکلف هستند تا علاوه بر احصای مسائل نسبت به رفع مشکلات از قبیل ایجاد جاده و محوطه‌سازی، افزایش امنیت شهرک، تکمیل پیاده‌روها، ایجاد فضای سبز و پیگیری آماده‌سازی و تحویل واحدهای باقی مانده را در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: به‌موجب ورود دستگاه قضائی استان، برای افزایش ضریب امنیت از طریق حضور ضابط قضائی، کلانتری 13 در آن شهرک افتتاح می‌شود.

عبداللهی گفت: به‌موجب رأی شعبه سوم عمومی حقوقی شهرستان شاهرود، پیمانکار قرارداد موصوف محکوم به انجام تعهدات صادره سال‌های گذشته شد و باید به‌صورت تمام و کمال مشکلات را رفع کند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: دستگاه قضائی استان سمنان وظیفه دارد برابر مشکلات و دغدغه‌های مردم مسؤولانه و متعهدانه عمل کند.

بی‌توجهی به فضای سبز شهرک فدک شاهرود

بسیج؛ پیش‌قراول خدمات‌رسانی به فدک‌نشینان

بسیج در سال‌های اخیر پیش‌قراول خدمات‌رسانی به فدک‌نشینان شاهرود بوده و محله اسلامی شهرک فدک شاهرود در همین راستا راه‌اندازی شده است.

محله اسلامی شهرک فدک چند سالی می‌شود که ایجادشده و با توجه به جمعیت بیش از ۲۵ هزار نفری ساکن در این محله و حضور بیش از 2 هزار دانش‌آموز، فعالیت‌های متعددی انجام گرفته؛ اما نیازهای فراوانی دارد که باید مسؤولان به رفع آنها توجه کنند.

اقدامات فرهنگی و اجتماعی مختلفی در شهرک فدک شاهرود با تلاش بسیجیان ازجمله راه‌اندازی مهد قرآن کودکان و تعاونی اسلامی انجام گرفته و ایجاد خانه بهداشت در این محله مورد تأکید بوده است.

به‌هرحال، مشکلات و کمبودهای این محله اسلامی نیازمند پیگیری از سوی مسؤولان است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار