حجت‌الاسلام «احمد نطنزی»، روحانی سرخه‌ای با 70 درصد جانبازی روزهای تلخ و شیرین فراوانی را در دوران دفاع مقدس و تبلیغ در لبنان پشت سر گذاشته و این روزها، روی تخت به تألیف‌ و ترجمه‌ کتاب مشغول است؛ روایت زندگی پرفراز و نشیب او را در فارس بخوانید.
کد خبر: ۱۱۴۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ 19 December 2023

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از خبرگزاری فارس؛ سعیده حسنان: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در بیانات ارزشمند خود، بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت‌های سربازان رشید اسلام، از ایثارگران گرامی گرفته تا جانبازان عزیز، از مدافعان حرم گرفته تا حافظان امنیت ایران، تأکید دارند و فضیلت این کار را کمتر از جهاد و شهادت نمی‌دانند.

امروز تردیدی وجود ندارد که دشمنان در تلاش برای ایجاد یأس و ناامیدی در ملت غیرتمند ایران هستند و آنچه می‌تواند آنها را در دستیابی به این هدف مأیوس کند، توجه به روحیه ایثار، شهادت‌طلبی و گرامیداشت مقام جانبازان، رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است؛ چراکه آن‌ها پرچم‌داران راه شهدا و خار چشم دشمنان انقلاب هستند.

امروز جمهوری اسلامی ایران امانتی بی‌بدیل نزد همه ماست و صاحبان و حافظان این امانت در صف اول، جانبازان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران گرامی هستند.

امانتی که شهدا به ما سپرده‌اند، باید ابتدا توسط ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا و سپس به همت آحاد ملت ایران در تمام اقشار به نسل جدید انتقال یابد و لازم است تا در راستای ایجاد جامعه ولایی که موردنظر شهدای گران‌قدر است، از هیچ تلاشی فروگزار نشود.

حجت‌الاسلام‌ «احمد نطنزی»، روحانی جانبازی است که عمرش را در راه انقلاب و اسلام صرف کرده و امروز با 70 درصد جانبازی، او را روی تخت خانه‌اش در سرخه یافتیم و با تلاش بسیار، موفق شدیم با این مرد میدان انقلاب و جهاد به گفت‌وگو بنشینیم.

حجت‌الاسلام‌ احمد نطنزی متولد سال 1341 در شهرستان سرخه و فرزند حجت‌الاسلام‌والمسلمین زین‌العابدین نطنزی است که روحانی شناخته‌شده‌ای در این منطقه بود.

حاج احمد از سال‌های ابتدایی دوره راهنمایی آن زمان، برای طلبگی راهی قم شد. دیپلم خود را در قم گرفت و درس خارج حوزه را ادامه داد.

تحصیلات او از جهت دانشگاهی، معادل لیسانس و در سطح حوزوی، معادل فوق‌لیسانس است. حجت‌الاسلام‌ نطنزی در حال حاضر صاحب 2 فرزند دختر و 6 نوه را در حالی در کنار خود می‌بیند که حتی برای همکلامی با ما، نمی‌توانست بنشیند و روی تخت دراز کشیده بود و با صمیمیت خاصی به پرسش‌هایمان پاسخ می‌داد.

 

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار