رئیس دانشگاه ایلام:
رئیس دانشگاه ایلام گفت: بر پایه ویرایش ۲۰۲۳ میلادی رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» درباره توسعه پایدار این دانشگاه با کسب رتبه ۲۶ ملی و آن هم با ۷ رتبه ارتقاء در لیست دانشگاه‌های سبز جهان جای گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 19 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ طاهر علی‌محمدی با اعلام این خبر اظهار داشت: نظام رتبه‌­بندی گرین­‌متریک از سال ۲۰۱۰ با هدف ارائه چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف توسط دانشگاه دولتی اندونزی راه­‌اندازی شده است، که سالانه بیش از ۱۰ هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شوند.

وی افزود: «گرین‌متریک» در گونه خود یگانه و ابزاری برای آگاه‌سازی مدیران و سیاستگذاران دانشگاهی به چالش‌های زیست‌محیطی و مصرف انرژی است، که دانشگاه‌­های جهان را بر اساس شش شاخص عمده شامل: محیط و زیرساخت (وزن ۱۵%)؛ انرژی و تغییرات اقلیمی (وزن ۲۱%)؛ مدیریت پسماند (وزن ۱۸%)؛ آب (وزن ۱۰%)؛ حمل و نقل ( وزن ۱۸%) و آموزش (وزن ۱۸% ) ارزیابی می‌کند.

رئیس دانشگاه ایلام گفت: در طول دو سال گذشته مجموعه مدیریت سبز دانشگاه ایلام فعالیت‌های ارزشمندی را برای زیباسازی محوطه دانشگاه، استفاده بهینه از انرژی و مدیریت استفاده از آب­ انجام داده است.

دکتر علی‌محمدی در پایان با ابراز خرسندی از تداوم موفقیت‌های دانشگاه ایلام، کسب این موفقیت ارزشمند را به خانواده  بزرگ دانشگاه ایلام  تبریک گفت و از زحمات دست اندرکاران مدیریت سبز دانشگاه، قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود، با تدابیر اتخاذ شده، در سال‌های آتی شاهد موفقیت‌های بیشتری در این زمینه باشیم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار