رئیس اتحادیه املاک کرمانشاه مطرح کرد؛
رئیس اتحادیه املاک کرمانشاه گفت: افت قیمت جزئی املاک در کرمانشاه واقعی نبوده و ناشی از کاهش قیمت مصالح، دستمزد نیروی انسانی و عوامل دیگر نیست.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 17 December 2023

بابک مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: افت قیمت کنونی که در فروش برخی املاک می‌بینیم ناشی از ارزانی مصالح یا نیروی انسانی نیست.

وی با اشاره به رکود حاکم بر بازار ملک در کرمانشاه افزود: به دلیل رکود گسترده بازار ملک صاحبان املاک از سر ناچاری و برای فروش سریع تر ملک خود قیمت را تا حدودی کاهش دادند.

رئیس اتحادیه املاک کرمانشاه تصریح کرد: این کاهش قیمت واقعی نیست و اثر چشمگیری بر بازار ندارد و این رکود همچنان در بازار قابل مشاهده است.

وی گفت: در بحث اجاره املاک مسکونی نیز با توجه به افزایش اجاره بها شاهد تب و تابی در بازار بودیم اما بسیاری از مالکان با توجه به وضع قوانین مرتبط با «خانه‌های خالی» ملک خود را اجاره دادند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: رکود در بازار به عدم فعالیت برخی واحدهای صنفی مشاور املاک نیز منجر شده و از مجموع سه هزار و ۵٠٠ واحد دارای مجوز حدود ۵٠٠ واحد غیرفعال هستند.

مرادی اضافه کرد: عمده قراردادهای اجازه منازل مسکونی در منازل و توافقی بین موجر و مستأجر منعقد شد و به دفاتر املاک مراجعه نکردند.

وی به چالش‌های حوزه ملک نیز اشاره کرد و گفت: فضای مجازی همچنان دغدغه فعالان این حوزه است برخی سایت‌ها که وجود واسطه قانونی مانند دفاتر املاک را نادیده گرفته و بعضا منجر به ایجاد مشکلاتی برای شهروندان می‌شوند لذا ضروری است که شهروندان برای معاملات حوزه ملک از دفاتر دارای مجوز کمک بگیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار