استاندار گیلان در نشست با تجار و بازرگانان ایرانی فعال در آستراخان روسیه:
استاندار گیلان در نشست با تجار و بازرگانان ایرانی فعال در آستراخان روسیه گفت: اقتصاد دریامحور با مشارکت گیلان و آستراخان و همراهی سرمایه گذاران و فعالان عرصه تجارت بین الملل تقویت می شود.
کد خبر: ۱۱۴۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱ 16 December 2023

اقتصاد دریامحور با مشارکت گیلان و آستراخان تقویت می شوداقتصاد دریامحور با مشارکت گیلان و آستراخان تقویت می شود

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان ؛ اسدالله عباسی در ادامه سفر خود در صدر یک هیات اقتصادی به کشور روسیه، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در حاشیه نشست صمیمانه با تجار و بازرگانان ایرانی مستقر و فعال در آستراخان اظهار کرد: دغدغه ها و چالش های تجار و بازرگانان ایرانی مستقر و فعال در آستراخان که در زمینه صادرات و واردات فعالیت می کنند مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به برقراری ارتباط مثبت و حسنه بین گیلان و آستراخان افزود: مشکلات تجار و بازرگانان به ویژه در بخش ارزی با کمک دو استانداری گیلان و آستراخان حل و فصل می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تحقق اقتصاد دریامحور در اولویت قرار دارد، گفت: تقویت ارتباط تجاری و اقتصادی گیلان و آستراخان با محوریت اقتصاد دریا محور مورد تاکید است.

عباسی ادامه داد: جلسه با تجار و بازرگانان ایرانی فعال در آستراخان بسیار مثبت و اثربخش بود و در این جلسه به تقویت مناسبات تجاری تاکید شد.

*بررسی چالش های موجود در حوزه تجاری گیلان و آستراخان

قاسم رضائیان رییس اتاق بازرگانی گیلان نیز در این نشست با قدردانی از اهتمام استاندار گیلان برای پیگیری و ایجاد فضای مطلوب برای توسعه فعالیت ها تجارت بین الملل، اظهار کرد: سفر تیم اقتصادی گیلان سفر بسیار خوبی بوده و می تواند همراه با دستاوردهای بزرگ باشد.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط گیری تجار و بازرگانان گیلان و آستراخان افزود: نگاه تعاملی بین تجار و فعالین اقتصادی گیلان و آستراخان منجر به گشایش های راهبردی حوزه اقتصاد می شود.

وی با بیان اینکه نتایج سفر هیات اقتصادی گیلان به روسیه تا ماه های آینده مشخص می شود، افزود: سفر به روسیه و برقراری تبادلات همکاری بین استان ها و جمهوری ها روسیه با گیلان نتایج مثبت به ویژه در زمینه اقتصادی خواهد داشت

در ادامه این نشست شماری از تجار و بازرگانان فعال در آستراخان روسیه ضمن ابراز خرسندی از حضور میدانی نماینده عالی دولت در گیلان در روسیه و مشاهده نزدیک مباحث جاری در این کشور در راستای توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی؛ به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

یکی از تجار ایرانی فعال در آستراخان در این نشست گفت: مشکلات ارزی تجار و فعالین اقتصادی گیلان و آستراخان برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری، باید حل شود.

وی با بیان اینکه بازاریابی و بازارشناسی محصولات در روسیه بسیار اهمیت دارد، افزود: مشکلات ارزی، رعایت استانداردها، قیمت گذاری گمرکی و عدم برقراری معاملات پایاپای بخشی از دغدغه های فعالین اقتصادی و تجار به شمار می رود.

یکی دیگر از فعالین اقتصادی ایرانی در آستراخان در این نشست با اشاره به مشکلات پرواز رشت _ آستراخان اظهار کرد: حل مشکلات و محدودیت های پروازی رشت _ آستراخان خبر خوبی برای تجار است.

وی با اشاره به اثرات مثبت سفر هیات اقتصادی گیلان به روسیه افزود: حرکت های این چنینی در مسیر شکوفایی اقتصادی و تجاری راهگشا است.

مهدی صفری یکی دیگر از فعالین تجاری گیلان در آستراخان اظهار کرد: سفر هیات اقتصادی گیلان به روسیه نتایج خوبی در هدفگذاری بازار در مسکو و آستراخان به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت صادرات زیتون و روغن زیتون فراهم شود، افزود: بازار روسیه هدف موثر و اقتصادی برای صادرات زیتون و فرآورده های زیتونی است.

استاندار گیلان در ادامه سفر در صدر یک هیات اقتصادی به روسیه، امروز آستراخان را به مقصد داغستان این کشور ترک کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار