امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: انسان باید هنگام ارتکاب به یک گناه در محضر خداوند بودن را به خود یادآوری کرده و از ارتکاب به آن خودداری کرد.
کد خبر: ۱۱۴۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳ 15 December 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت الله حبیب الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: آنچه می‌تواند مؤمن را در مسیر ایمان حفظ کند تقوا است و آن رعایت واجبات الهی و حلال و حرام خدا است.

وی افزود: هر آن زمینه گناهی فراهم شد فکر کنید که الان شهود فراوانی عمل من را مشاهده می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: از کسانی که اعمال ما را مشاهده می‌کنند یکی اعضای بدن خودمان است و ارواح طیبه شهدا و علما و وجود مقدس ولی عصر (عج).

وی ادامه داد: خدای متعال هم شاهد اعمال ماست کسی که حاکم قیامت است و خودش حاضر بوده و دیده است و بر اساس همان حکم می‌کند.

غفوری عنوان کرد: پیامبر (ص) فرمودند «من به واسطه زحمتی که در رسالت متحمل شدم هیچ اجری نمی‌خواهم مگر مودت عمیق نسبت به نزدیکانم».

وی افزود: در منابع اهل سنت ذیل آیه مودت آمده که وقتی این آیه نازل شد مردم سوال کردند این‌ها که خداوند ما را دعوت به مودت با آن‌ها می‌کند کیستند؟ پیامبر (ص) فرمودند «علی، فاطمه و فرزندان آن‌ها».

امام جمعه کرمانشاه تشریح کرد: در جایی دیگر در منابع اهل سنت آمده که پیامبر (ص) فرمودند «خداوند انبیا را از درختان مختلفی آفرید و من و علی (ع) از یک درخت آفریده شدیم که من ریشه آن هستم؛ علی شاخه اش و فاطمه موجب باروری آن و حسن و حسین میوه‌های آن».

غفوری بیان کرد: پیامبر (ص) فرمودند «اگر کسی از یکی از شاخه‌های این درخت سقوط کند حتی اگر سه هزار سال بین صفا و مروه عبادت کند اما محبت ما را درک نکند خداوند او را به آتش جهنم خواهد افکند».

 

حضرت زهرا (س) یک مکتب و سبک زندگی است

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: انتظاری که از جامعه اسلامی می‌رود این است که سیره آن حضرت را در تمام لحظات زندگی اعمال کندو  آنجاست که این مودت خودش را نشان می‌دهد.

غفوری ادامه داد: در بحث پوشش کسانی که سیره آن حضرت را رعایت نمی‌کنند مسیر خودشان را از سبک زندگی فاطمی جدا کرده اند و این آغاز انحراف است.

غفوری گفت: رعایت نکردن حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است و این معصیت فقط فردی نیست و اجتماعی است.

وی افزود: ما باید در این ایام قدری تأمل کنیم و تطابق رفتار و عمل خود را با سبک زندگی فاطمی به حد مطلوب برسانیم تا آن حضرت ما را شیعه خود بداند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: این ایام سالروز شهادت شهیدان والامقام مفتح و تندگویان است.

وی افزود: مراکز علمی دانشگاه و حوزه هستند که می‌توانند باعث پیشرفت کشور شوند و وحدت آن‌ها ضروری است و اگر نباشد خسارت ‌های زیادی متحمل می‌شویم.

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: پیگیری قرارداد‌های بین ایران و روسیه و برقراری ارتباط با قدرت‌های آسیا و سایر کشور ها باعث بهم خوردن نظام تک قطبی می‌شود.

وی افزود: مخصوصا کریدور شمال و جنوب که اروپا را به خلیج فارس و دریای عمان متصل می‌کند برای کشور بسیار سود‌آور خواهد بود.

وی گفت: مطلب دیگر برجسته‌تر شدن نقش روسیه در جلوگیری از جنایت علیه مردم غزه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار