کد خبر: ۱۱۴۳۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳ 13 December 2023

چهره نفرات راه یافته به فینال اوزان ۵۷، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم مرحله نخست انتخابی تیم ملی کشتی آزاد مشخص شد.

به گزارش ایسنا، در پایان رقابت های روز نخست کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی، آزادکاران در ۳ وزن ۵۷، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم به روی تشک رفتند و چهره نفرات راه یافته به فینال مشخص شد.
در مهمترین دیدارهای برگزار شده، علی عظیمی ۱۰ بر ۶ مقابل میلاد والی زاده ملی پوش ایران در رقابت های جهانی ۲۰۲۳ با نتیجه ۱۰ بر ۶ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

پیش از این مجتبی گلیج ملی پوش ایران در رقابت های جهانی صربستان، به دلیل مصدومیت در حالیکه ۵ بر یک از حریف خود از خوزستان عقب بود از ادامه مبارزه انصراف داد و و از دور رقابت ها کنار رفت تا ۲ ملی پوش ایران در رقابت های جهانی تا اینجای کار مقابل رقبای خود شکست بخورند.
اما در دیدارهای حساس مرحله نیمه نهایی، علیرضا سرلک دارنده مدال نقره جهان که چندی پیش با قبول دو شکست مقابل ابراهیم خواری ۱۸ ساله، از رسیدن به دوبنده تیم ملی در بازی های آسیایی بازمانده بود، در یک مبارزه سخت و دشوار با نتیجه ۴ بر ۴ از سد خواری گذشت و انتقام شکست چند ماه پیش خود را گرفت. سرلک در حالیکه در ثانیه های پایانی موفق به خاک کردن خواری شد و ۴ بر ۲ پیش افتاد در یک ثانبه مانده به پایان مبارزه توسط خواری خاک شد تا نتیجه ۴ بر ۴ شود اما به دلیل داشتن ۲ فن ۲ امتیازی پیروز مبارزه شد و به فینال رسید تا رقیب احمد جوان شود.
احمد جوان نیز در دیگر دیدار نیمه نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر علی عظیمی را که پیش از این موفق به شکست والی زاده شده بود را از پیش رو برداشت و به فینال رسید.
در دیدارهای نیمه نهایی وزن ۶۵ کیلوگرم، مجید داستان در حالیکه تا ۱۸ ثانیه مانده به پایان با نتیجه ۴ بر ۴ مقابل عباس ابراهیم زاده پیش بود اسیر زیرگیری حریف شد و در خاک نشست تا در نهایت ابراهیم زاده با پیروزی ۶ بر ۴ راهی فینال شود
همچنین در دیگر دیدار نیمه نهایی این وزن کیان محمودجانلو مقابل علی خرمدل با نتیجه سنگین ۱۲ بر ۷ شکست خورد تا دیدار فینال این وزن میان خرمدل و ابراهیم زاده برگزار شود.

اما در جریان دیدارهای نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا دارنده ۲ مدال طلای امیدهای جهان و ملی پوش وزن ۹۲ کیلوگرم بزرگیالان ایران در رقابت های جهانی صربستان، با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر

 در همان تایم نخست مقابل حسین رمضانیان به برتری رسید و راهی فینال شد.
در دیگر مبارزه این وزن،‌محمدحسین محمدیان دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۴ به سختی و با نتیجه ۳ بر ۲ از سد علیرضا رکابی گذشت.

نتایج دیدارهای نیمه نهایی اوزان ۵۷، ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم به شرح زیر است:

وزن ۵۷ کیلوگرم:
ابراهیم خواری ۴ - علیرضا سرلک ۴(برنده)
احمد جوان ۱۰ - علی عظیمی صفر

وزن ۶۵ کیلوگرم:
مجید داستان ۴ - عباس ابراهیم زاده ۶
کیان محمودجانلو ۷ - علی خرمدل ۱۲

وزن ۹۷ کیلوگرم:
امیرعلی آذرپیرا ۱۰ - حسین رمضانیان صفر
محمدحسین محمدیان ۳ - علیرضا رکابی ۲ 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار