عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در برنامه هفتم برای کشور رشد هشت درصد تعریف شده که شرکت هپکو در تحقق این رشد نقش موثری دارد.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 11 December 2023

به گزارش تابناک مرکزی،سعید جلیلی روز دوشنبه در جریان سفر به اراک و بازدید از شرکت هپکو در این شهر گفت :با بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی، می‌توان شاهد توسعه و رونق تولید در واحدهای تولیدی باشیم چرا که دستاورد این مهم، صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از واردات غلط و ارزآوری و افزایش اشتغال در کشور است.

وی با بیان اینکه این شرکت در سال‌های گذشته روند منفی داشت و روز به روز بیشتر می‌شد و تلخی آن را کارگران و خانواده‌های با همه وجود آنها چشیدند،افزود : این تلخی تنها متوجه کارگران نبود بلکه تولید، اشتغال و ارزآوری و به جنبه‌های دیگر نیز لطمه وارد شده بود.

جلیلی خاطرنشان کرد: کارگرانی که خود و خانواده‌ آنها با همه وجود دچار آسیب شده بودند، با همه غیرت و همت دغدغه تولید کشور و به کارگیری ظرفیت این شرکت را داشتند و این خیلی ارزشمند و غرورآفرین است.

وی گفت: اگر امروز کشور با عزت و سرافزاری در عرصه‌های مختلف ظهور و بروز می‌کند مرهون چنین مردم و تفکراتی است که تنها در دفاع مقدس صورت نگرفته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه، این کارگران به جای داشتن دغدغه شخصی، دغدغه ملی و صنعت داشتند، افزود: روند روبه شد هپکو حداکثری است و بقیه باید حمایت کنند تا این شرکت مجدد به نقطه شکوفایی برسد.

جلیلی بیان کرد: در برنامه هفتم برای کشور رشد هشت درصد تعریف شده که شرکت هپکو در تحقق این رشد نقش موثری دارد.

وی تصریح کرد: باید عقب‌افتادگی سال‌های گذشته جبران شود و نباید به حداقل‌ها اکتفا کرد و ظرفیت‌های کشور ایجاب می‌کند و ضرورت دارد تا در پنج سال آینده، رشد هشت درصد در کشور صورت گیرد و در این راستا همه باید پای کار بیایند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای امنیت ملی افزود: یکی از ملزومات رسیدن به این رشد، داشتن همت و غیرت کارگرانی مانند هپکو است و دستگاه‌ها نیز باید وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

جلیلی گفت : دشمنان در زمان بحران شرکت هپکو چقدر امید بسته بودند تا از مسایل این محیط تولیدی سوء استفاده‌ حداکثری کنند، اما همین کارگران اجازه ندادند.

وی با بیان اینکه انقلاب به حداقل‌ها نگاه ندارد، بلکه به قله نگاه می‌کند، عنوان کرد: در هر بخش باید به قله ظرفیت‌ها رسید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: بازارسازی در شرکت هپکو رویکرد خوبی است اما نباید تنها به داخل اکتفا شود و باید عرصه بزرگ صادرات مورد توجه قرار گیرد، زیرا هپکو ظرفیت زیادی دارد و می‌تواند بازارهای جدیدی را جذب کند.

جلیلی بیان کرد: هرچقدر شرکت‌های مانند هپکو پیشرفت کند، موجب صرفه‌جویی ارزی و جلوگیری از واردات غلط و ارزآوری و اشتغال بیشتر به کشور شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها نیز باید با جدیت بیشتری پای کار بیایند.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار