کد خبر: ۱۱۴۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۴ 11 December 2023

به گزارش تابناک گیلان،محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی: من و دوستانم بلد نیستیم در شرایط تحریم کشور را اداره کنیم، هیج وقت هم چنین ادعایی نداشتیم/ داشتیم کاری می‌کردیم که تحریم‌ها لغو شود، همین مجلس کنونی نگذاشت!

«محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی گفت: «من و دوستانم بلد نیستیم در شرایط تحریم کشور را اداره کنیم، هیچ وقت هم چنین ادعایی نداشتیم. من یک معلم هستم داشتیم کاری می‌کردیم که تحریم‌ها لغو شود، همین مجلس کنونی نگذاشت. ما در دولت آقای روحانی نمی‌توانستیم تحریم‌ها را به دلیل شرایط آن موقع برداریم، ولی بعداً این شرایط مهیا شد. »

نماینده پیشین مجلس و دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در این نشست ادامه داد: «هیچگاه ادعای نداشتیم که در شرایط تحریمی کشور را می‌توان به توسعه مد نظر رساند چون بسیار سخت است. البته من به‌عنوان فردی که تجربه چهار دوره مجلس شورای اسلامی، دو دوره رئیس سازمان برنامه بودجه بودم و چهل سال هم در کلاس‌های مدرسه و دانشگاه درس گفته‌ام، عرض می‌کنیم این توسعه یافتگی مدنظر، باتوجه به این تحریم برای امثال من که بلد نیستم، شدنی نباشد.

پس باید تحریم را برداشت. یک گروه از دوستان آمدند و سعی کردند تحریم‌ها را بردارند و همان شهریوری که از مجلس رای اعتماد گرفتنند در همان شهریور توافقی انجام شد که تحرم‌ها لغو شود و حالا در یک مقطعی تحریم دوباره بازگشت.

به هر تقدیر باید این تحریم‌ها دوباره برداشته شود. در شرایطی که ترامپ روی کار بود نمی‌توانستیم تحریم‌ها را برداریم.

دوباره که شرایط فراهم شد باید از فرصت استفاده می‌کردیم و این زانویی که روی گلوی اقتصاد گذاشته شده را برداریم تا مشکلات اقتصاد درست شود و بهترین خدمت به مردم این بود که این تحریم‌ها را برداریم. حالا مجلس در این تصمیم بزرگ می‌تواند همراهی داشته باشد. آنها(مجلس یازدهم) می‌خواستند همه تحریم‌های قبلی و جدید یکجا برداشته شود بعد برای آن‌ها توضیح دادیم که برخی تحریم‌ها به‌دلیل حقوق بشر است و برخی تحریم‌ها به دلیل موضوعات هسته‌ای برخی هم به موضوعات منطقه‌ای. این رفع تحریم‌ها به موضوعات هسته‌ای باز می‌گردد. » او خطاب به مجلس یازدهم گفت: «شما می‌توانید یک مصوبه‌ای تصویب کنید که جلوب آن تلاش گرفته شود، هرچند با اهداف مقدسی که فقط در شعار بیان می‌شود. ممکن است شما اکنون برگردید و برای رفع تحریم‌ها اقدام کنید ولی شرایط سیال و مواج سیاسی تغییر کرد و ممکن است که این فرصت‌ها برای شما دیگر نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار