آیت‌الله حسینی بوشهری؛
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه جامعه امروز نیازمند پیام اسلام و انقلاب است گفت: از سازمان اوقاف برای راه‌اندازی مناسبت‌های تبلیغی و تربیت مبلغان و برگزاری همایش‌های این چنینی تشکر می‌کنم.
کد خبر: ۱۱۴۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹ 10 December 2023
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در همایش بزرگ مبلغان اعزامی اوقاف در ایام فاطمیه که ظهر امروز در سالن همایش‌های آستان مقدس امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: ایکاش کسانی که شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» سر می‌دادند بر سر حرفشان می‌ماندند و جانشان را فدای کشور می‌کردند، ولی آنها نه دلشان برای ایران می‌سوزد و نه برای مقاومت و مستضعفان عالم.
 
وی افزود: به خاطر تبلیغات زهرآگین دشمنان، هنوز التهاباتی را در جامعه شاهد هستیم، ضمن اینکه دشمنان هم در تلاش برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و همچنین مردم ایران هستند زیرا وحدت، مهمترین سلاح ما در مقابل آنهاست.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به موارد مهمی که در تبلیغ باید مورد توجه قرار بگیرند گفت: تاکید بر وحدت اسلامی، مسئولیت‌پذیری در جامعه – انتخابات یازدهم اسفند – و نیز دشمن‌شناسی از جمله این موضوعات هستند که همگی بر محور زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) قابل تبیین هستند.
 
وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) در مورد مقام و مرتبه حضرت فاطمه زهرا(س) می‌فرمایند: «نحن حجج اللّه على خلقه و جدّتنا فاطمة حجّة علینا» به این معنا که ما حجت‌های خدا بر مخلوقین هستیم و جد ما حضرت فاطمه حجت بر ماست.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به آیات تطهیر و مباهله و احادیثی که بر این اساس درباره عظمت مقام حضرت زهرا(س) وارد شده است گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند فاطمه، عزیزترین عزیزان نسبت به من است؛ ایشان از اصحاب کساء بودند، حصار خاصی که گزیده‌ها در آن جای داشتند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری حضرت زهرا(س) را معیار شناخت حق از باطل دانست و تصریح کرد: این موضوع هم از کلام نبی مکرم اسلام(ص) استفاده می‌شود که فرمودند «اِنَّ اللهَ یغضِبُ لِغَضَبِ فَاطِمَة وَ یرضی لِرِضَاها».
 
وی افزود: آنچه درباره حضرت فاطمه(س) گفته شده از نفس مطمئنه هم بالاتر است و البته این، تنها بخشی از خصوصیات شخصیتی ایشان به شمار می‌رود.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به روایتی از حضرت حجت(عج) گفت: ایشان با همه عظمتی که دارند می‌فرمایند «وَ فِي ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ(صلى الله عليه و آله) لِي أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» فاطمه دختر رسول خدا (صلى الله عليه و آله) براى من اسوه و الگويى نيكوست.
 
امام جمعه قم به یکی از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) پرداخت و افزود: ما در زندگی پنج نوع انتخاب داریم که باید ببینیم ملاک حضرت زهرا(س) در انتخاب‌هایشان چه بوده است؛ برخی صرفا سودجویانه و منفعت‌طلبانه انتخاب می‌کنند مثل افرادی که هم برای غدیر شعر گرفته‌اند و هم برای سقیفه!
 
وی تصریح کرد: بعضی دیگر ترس را ملاک انتخاب قرار می‌دهند و از هر چه بترسند، همان را بر می‌گزینند، چون پیش خود، هیچ معیاری برای انتخاب ندارند مثل کسانی که حضرت مسلم(ع) را تنها گذاشتند.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری ادامه داد: برخی هم از روی تعصب دست به انتخاب می‌زنند، نمونه آن رأی دادن بعضی اشخاص و گروه‌ها که بدون در نظر گرفتن شایستگی‌ها، صرفا از روی تعصب به حزب و جناح خود رأی می‌دهند، حتی بعضی در دام سلطنت‌طلبی گرفتارند، بعضی در مرتبه گروهکی مانده‌اند و بعضی‌ها هم تعصبات قبیله‌ای را ملاک عمل قرار می‌دهند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جو زدگی، یکی از عوامل انتخاب نادرست بعضی اشخاص است گفت: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص)، کسانی که تا دیروز کنار ایشان بودند و جایگاه و منزلت حضرت علی(ع) را می‌دانستند، در فضای غبارآلود موجود و به خاطر جوزدگی، انتخاب دیگری کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: هیچ کدام از این چهار نوع انتخاب، در مورد ائمه اطهار(ع) صدق نمی‌کند؛ حضرت فاطمه زهرا(س) و سایر اهل بیت عصمت و طهارت، انتخاب آگاهانه داشته‌‌اند و خوشا به حال کسانی که این شیوه را در پیش گرفته‌ باشند، انتخابی از روی بصیرت و شناخت.
 
آیت‌الله حسینی بوشهری همه انتخاب‌های حضرت زهرا(س) را آگاهانه دانست و تصریح کرد: ایشان حتی موقع انتخاب همسر نیز رضایت خداوند را ملاک قرار دادند؛ ما نیز متناسب با فضای جامعه و شرایط امروز، می‌توانیم اینگونه باشیم.
استاد حوزه علمیه قم افزود: می‌توانیم سختی‌ها و مشکلات را آگاهانه انتخاب کنیم و در سایه تبعیت از رهبری، رو به سوی پیشرفت حرکت کنیم یا اینکه به محض بروز مشکلات، به سمت دشمنان بغلتیم.
 
وی وظیفه‌شناسی و حضور در صحنه دفاع از حق را از دیگر معیارهای حضرت زهرا(س) در انتخاب‌هایشان دانست و گفت: باید به این ویژگی‌های توجه داشته باشیم تا همه
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار