مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد: تنش آبی در گچساران مرتفع می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷ 09 December 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امید صالحی با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از نقاطی در استان که خصوصاً در تابستان و فصل گرم سال با مشکلات کم آبی دست و پنجه نرم می‌کرد، گچساران بود.

وی از دلایل قطعی‌های چند روزه آب مناطقی از گچساران در تابستان گذشته گفت و افزود: خب تعمیر و بازسازی پمپ‌های ایستگاه خیرآباد در انحصار شرکتی در مشهد بود و با سوختگی پمپ‌ها برای تعمیر باید حتماً به مشهد فرستاده میشدند که روند ارسال و تعمیر و بازگشت آن‌ها یک هفته‌ای زمان میبرد و همین امر نیز باعث تاخیر در روند آبرسانی و مشکلاتی برای شهروندان می‌شد.

امید صالحی ادامه داد: برای رفع این ایراد اساسی و البته کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، پروژه ارتقاء ایستگاه پمپاژ خیرآباد آغاز و در حال تکمیل است.

وی با تشریح جزئیات این پروژه، افزود: برای رفع تنش آبی و پایداری آب گچساران به ویژه در فصول گرم سال، ارتقاء ایستگاه پمپاژ خیرآباد با نصب دو دستگاه پمپ شناور ۳۵۰ و خرید ترانس ۲۵۰۰ کیلووات عملیاتی شد.

صالحی گفت: با این تغییر و البته تعمیر اساسی پمپ‌های سابق این ایستگاه پمپاژ، ظرفیت تولید و انتقال آب با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی از ۲۷۰ لیتر بر ثانیه به ۵۵۰ لیتر بر ثانیه میرسد و این یعنی ما بزودی فراتر از ظرفیت فعلی سهمیه آب شرب از سد کوثر توان انتقال داریم که نتیجه آن پایداری دسترسی مردم این منطقه به آب شرب پایدار است.

مدیرعامل آبفا با تشکر از حمایت‌های استاندار و مجمع نمایندگان استان، بیان کرد: دولت و مجموعه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور در دو سال اخیر اعتبارات خوبی برای رفع محرومیت‌ها در حوزه آب مصوب کرده و تخصیص داده و در همین یک مورد با هزینه‌هایی که امسال شده و در حال انجام است، برای رفع تنش آبی از گچساران بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال برای عملیات ارتقاء ایستگاه پمپاژ و افزایش ظرفیت آبرسانی به این شهرستان هزینه کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار