فرماندار شهرستان چوار با بیان اینکه طرح جهاد آبرسانی به ۱۶ روستای این شهرستان به انجام رسیده و آماده بهره‌برداری است، گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه ای به موضوع آبرسانی به روستاها داشته است.
کد خبر: ۱۱۴۱۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷ 05 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم یعقوبی در بازدید از طرح جهاد آبرسانی به ۱۶ روستای این شهرستان، اظهار کرد: اجرای طرح جهاد آبرسانی فرصتی بزرگ برای خدمـت بـه روستاییان است.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این پروژه، مجتمع آبرسانی در روستای مورت این شهرستان احداث شده است، گفت: این پروژه بزرگ با مشارکت بسیج سازندگی اجرایی شده است.

فرماندار چوار افزود: طی ۲ سال اخیر با پیگری های استاندار ایلام و آبفای استان اقدامات خوبی در حوزه اجرای پروژه های آبرسانی به مناطق شهری و روستایی این شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی به ۱۶ روستای این شهرستان عنوان کرد : با اجرای این پروژه بزرگ تنش آبی در این روستاها رفع می شود و انتظار است با استفاده از توان نیروهای جهادی، طرح آبرسانی به روستاهای چوار در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان ایلام نیز در این بازدید گفت: با بهره برداری از مجتمع آبرسانی مورت، جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۲۱ نفر در روستاهای شهرستان چوار از نعمت آب شرب پایدار برخوردار می شوند.

«امیر باقی» تصریح کرد: عملیات اجرایی آبرسانی به این ۱۶ روستای با احداث مجتمع آبرسانی روستای مورت شامل؛ احداث ۱۰ مخزن ذخیره بتنی به حجم یک هزار و ۸۵۰ متر مکعب، اجرای خط انتقال بطول ۴۱ کیلومتر و اجرای شبکه توزیع بطول ۴۵ کیلومتر است.

وی تجهیز ۲ حلقه چاه آب شرب واقع در روستای «تنگ حمام»، تهیه و نصب سیستم تصفیه آب به روش گوگردزدایی، نیرو رسانی به چاه های تنگ حمام بطول چهار کیلومتر، اجرای خط انتقال به طول هشت کیلومتر و احداث چهار باب چاهک پمپاژ از دیگر اقدامات انجام شده در پروژه آبرسانی به روستاهای این شهرستان عنوان کرد.

معاون آبفای استان ایلام گفت: این پروژه با استفاده از اعتبارات آبرسانی به مجتمع های آب روستایی و محرومیت زدایی جهاد آبرسانی به انجام رسیده است.

فرماندار چوار به همراه معاون بهره برداری آبفا استان از پروژه آبرسانی به روستاهای چوار (حاجی بختیار و مورت) در مسیر پتروشیمی به روستای آبزا بازدید کردند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار