بر اساس گزارش مؤسسه استنادی علوم جهان اسلام ۵۵۷ بانوی پژوهشگر ایرانی در میان پژوهشگران پراستناد حضور دارند.
کد خبر: ۱۱۴۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 04 December 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام گفت: بر اساس آخرین گزارش این مؤسسه ۵۵۷ بانوی پژوهشگر ایرانی در میان پژوهشگران پراستناد حضور دارند.

سید احمد فاضل زاده افزود: یکی از شاخص‌های مرجعیت علمی، تعداد دانشمندان پراستناد هر کشور است که بانوان پژوهشگر ایرانی در عرصه مرجعیت علمی در سطح ملی و بین المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی افزود: از میان گروه‌های پر استاد یک درصد، ۲ درصد و پر استناد مؤسسه ISC، بانوان پژوهشگر پراستناد بیشترین حضور را در میان ۲ درصد برتر یکساله به خود اختصاص داده اند.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام یادآور شد: فهرست پژوهشگران پراستناد بر حسب تعداد استناد‌هایی که در پایگاه‌های معتبر استنادی مانند وب آو ساینس، اسکوپوس و آی اس سی دریافت کرده اند و نیز برخی از شاخص‌های پژوهشی دیگر، هر ساله اعلام می‌شود.

فاضل زاده عنوان کرد: براساس آخرین گزارش مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام،۱۳۵ بانوی پژوهشگر ایرانی در ۱۲ حوزه موضوعی علوم کشاورزی، پزشکی بالینی، زیست شناسی، زیست شیمی، شیمی، داروشناسی و سم شناسی، علم اعصاب و روان، مهندسی، علم مواد، روانپزشکی و روانشناسی، علوم کامپیوتر، میان رشته‌ای، علوم اجتماعی، در فهرست پژوهشگران یک درصد جهان قرار دارند.

وی اضافه کرد: مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، با استفاده از داده‌های نمایه شده در این پایگاه، پژوهشگران ایرانی پراستناد علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری را شناسایی می‌کند که در آخرین فهرست اعلامی این مؤسسه، پژوهشگران پراستناد در بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۴۰۰-۱۳۹۱) معرفی شده‌اند که در این میان ۴۶ نفر از بانوان پژوهشگر ایرانی در ۱۳ حوزه موضوعی کسب و کار، مدیریت و حسابداری، علوم جغرافیایی، روان شناسی، علوم اجتماعی، علم اطلاعات و دانش شناسی، زبان و زبانشناسی، علوم تربیتی، علوم اقتصادی، جامعه شناسی و علوم سیاسی، زبان و ادبیات، علوم تاریخی، الهیات و معارف اسلامی و دیگر حوزه‌ها امتیاز لازم را کسب کردند.
حضور ۵۵۷ بانوی پژوهشگر ایرانی در میان پژوهشگران پُر استناد
فاضل زاده ادامه داد: بر اساس «فهرست دانشگاه استنفورد» نیز ۶۰ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد ۲ درصد برتر جهان در هشت حوزه موضوعی پزشکی بالینی، شیمی، زیست پزشکی، فناوری‌های راهبردی هوش مصنوعی، نانو، کشاورزی، شیلات و جنگلداری، فیزیک و نجوم، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهندسی حضور دارند.

وی افزود: بر این اساس ۳۱۶ بانوی پژوهشگر ایرانی پراستناد ۲ درصد برتر جهان (عملکرد یکساله) در ۱۴ حوزه موضوعی پزشکی بالینی زیست پزشکی، شیمی، مهندسی، کشاورزی، شیلات و جنگلداری، فناوری‌های راهبردی مانند هوش مصنوعی، نانو، فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم زمین و محیط زیست، فیزیک و نجوم، محیط زیست، طراحی و ساخت، بهداشت عمومی و خدمات بهداشتی، زیست شناسی، علوم اجتماعی، ارتباطا ت و متن پژوهی امتیاز لازم را کسب کرده اند.

برچسب ها: بانوی پژوهشگر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار