دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با انتقاد از وضعیت اجرای قانون حمایت از معلولان، گفت: اجرای دقیق قانون حمایتی از معلولان باید مورد توجه تمامی مسؤولان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹ 03 December 2023

به گزارش تابناک اردبیل، جلال آفاقی بعدازظهر امروز در همایش روز جهانی معلولان با اشاره به تکالیف و وظایف دستگاه‌های مختلف در قبال توان‌خواهان و انتقاد از عملکرد دستگاه‌های استانی در اجرای قانون حمایت از معلولان اظهار کرد: اجرای دقیق قانون حمایتی از معلولان باید مورد توجه تمامی مسؤولان قرار گیرد.

وی افزود: جای مدیران مرتبط در جهت پاسخگویی در جمع توان‌خواهان و در مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان خالی است و ۳۰ دستگاه بر اساس قانون، مکلف و موظف به ارائه خدمات و حمایت از معلولان جامعه هستند در حالی‌که خروجی موثری از اجرای تکالیف و انجام وظایف مشاهده نمی‌شود.

یوست‌های حقوقی معلولان در معماری و خدمات شهری لحاظ شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با بیان نیازمندی‌ها و مشکلاتی از جامعه توان‌خواهان در زمینه‌های گوناگون مسکن، اشتغال، درمانی و معیشتی، بر تبیین و ترسیم اصولی جایگاه حقوق معلولان در حوزه حقوق شهروندی تاکید کرده و گفت: لحاظ پیوست‌های حقوقی معلولان در معماری و مبلمان و خدمات شهری، اصلاح امور و بستر‌ها و توجه به شرایط و نیاز‌های توان‌خواهان در جامعه جزو مواردی است که باید مورد توجه مسؤولان برای این قشر از جامعه قرار گیرد.

آفاقی با تاکید بر نگاه احترام آمیز دور از ترحم در قبال توان‌خواهان، ضرورت ارتقای مسئولیت اجتماعی شهروندان دراین خصوص را یادآور شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با ارائه گزارشی از اقدامات دستگاه قضایی در حمایت از معلولان بیان کرد: دادستانی در تعقیب هرگونه قصور و ترک فعل دستگاه‌ها و مدیران در اجرای قانون حمایت از معلولان و برخورد قاطع قانونی لازم در این خصوص عزم جدی دارد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار