کد خبر: ۱۱۴۱۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ 01 December 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برد و پیام سیاسی انتخابات از راهپیمایی‌ها بیشتر است، گفت: حضور حداکثری بسیار مهم است و باید در این راستا تلاش کرد، دنیا از ما بیعت با نظام استکبار و بیعتی می‌خواهد که ما آن را نمی پذیریم.

بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در در دیدار با جمعی از طلاب و فضلای ساروی مقیم قم، اظهار کرد: در ادبیات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ما دو واژه معروف به‌نام "بِیع" و "بیعت" وجود دارد که در طول تاریخ بیعت‌ها سیاسی شد و رواج پیدا کرد.

وی افزود: از گذشته نقض و وفای بیعت همواره مهم بوده است، امروز هم ما با دنیا هم روابطی از جنس بیعت و هم از جنس بِیع داریم که در روابط اقتصادی با دنیا خیلی مشکلی نداریم، آنی که مهم است بیعت است و دنیا از ما بیعت با نظام استکبار و بیعتی می‌خواهد که ما آن را نمی پذیریم.

آیت الله محمدی لائینی با اعلام اینکه امروز جنگ دنیا با ما و ما با دنیا در بیعت است، تاکید کرد: در طول تاریخ هر ضربه‌ای که دیدیم از نقض یا نپذیرفتن یک بیعت بوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه غم و اندوه یک ملت بزرگ در ایام فاطمیه، این را معلول عدم بیعت حضرت علی (ع) با ابوبکر دانست و ادامه داد: ماجراهای زیادی در اثر این نقض بیعت به وقوع پیوست.

امام جمعه ساری یادآور شد: بیعت امت در غدیر و بیعت در جریان عاشورا به نام حضرت علی (ع) انجام اما نقض شد، اما بیعت سومی در انقلاب اسلامی با شعار حکومت عدل علوی که مردم به میدان آمدند صورت پذیرفت و باید بدانیم که اگر این بار درست پای بیعت نایستیم ضربه‌هایی که خواهیم خورد که شیعه و غیر شیعه ندارد و به مراتب بدتر از گذشته است.

این مسئول گفت: پس ما هر چه که در تاریخ ضربه خوردیم به‌خاطر نقض یا عدم بیعت انجام شد، بنابراین باید امروز با مقوله بیعت درست برخورد کنیم و بدانیم پای چه بیعتی بایستیم.

وی با اشاره به اینکه افرادی که از زیر پای بیعت با نظام در رفتند، گفت: اینها امروز در داخل سران فتنه بوده و خودشان از مخالفان نظام شدند، یهودیت هم در تاریخ به نقض پیمان و بیعت معروف بوده که هنوز چنین افرادی در جامعه داریم که نان و نمک نظام را خورده و نمکدان شکستند.

آیت الله محمدی لائینی تاکید کرد: در دعای ندبه نیز درباره پیمان‌شکنان مطالبی آمده و تا روز قیامت برای مصائبی که در پی نقض بیعت به‌وجود آمده گریه می‌کنیم یکی از همان مصائب غیبت صاحب الزمان (عج) است و در دعای عهد تجدید بیعت می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: در مقاطعی حوادثی به وجود می آید که نیاز به تجدید بیعت است، مثلا روز قدس، راهپیمایی‌ها و امثال اینها که می‌تواند تقویت بیعت باشد یکی از آن‌ها انتخابات و حضور پای صندوق‌های رای بوده که امروز ارزیابی دنیا بر اساس حضور مردم پای صندوق‌های رای است.

این مسئول با اشاره به اینکه برد و پیام سیاسی انتخابات از راهپیمایی‌ها بیشتر است، عنوان کرد: تعداد حضور مردم در انتخابات شمارش و اعلام می‌شود، حضور حداکثری بسیار مهم است، در این راستا باید تلاش کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردمی بصیر، فهیم و باوفا داریم، خاطرنشان کرد: اعلام آمادگی بیش از ۱۰ میلیون نفر برای اعزام به غزه پیام‌های فراوانی دارد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار