استاندار اردبیل گفت: کنترل تورم در کشور نیازمند تشکیل گفتمان تخصصی و اصلاح ساختارها در بدنه دولت و بخش تولید است.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷ 30 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سید حامد عاملی امروز پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل، اظهار کرد: نام‌گذاری امسال به سال کنترل تورم و رشد تولید وظیفه بزرگی است که از سوی مقام معظم رهبری به همه مسئولان کشور در سطوح ملی و استانی تکلیف شده است که بخشی از این وظایف در سطح ملی و بخشی نیز در سطح استانی نیازمند برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری است.

وی با بیان اینکه در بحث رشد تولید در سطح استانی و در مجموعه اداری استان باید انسجام و تلاش بیشتری داشته باشیم، افزود: در جلسات ستاد تسهیل که با حضور مدیران دستگاه‌های اداری برگزار می‌شود بر انسجام بیشتر مجموعه اداری استان در راستای حمایت از تولیدکنندگان و اجرایی شدن مصوبات ستاد تسهیل تاکید می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: کنترل تورم تشکیل گفتمان تخصصی در کشور را می‌طلبد و کنترل نقدینگی در کنار تاثیراتی که دارد صرفا یک نگاه اجمالی در بحث کنترل تورم است، در صورتی که اگر توجه جدی شود شاهد رابطه مستقیم کنترل نقدینگی و رکود خواهیم بود.

وی ادامه داد: اصلاح ساختارهای تولید موضوع دوم در مسئله کنترل تورم است و تولید در بخش‌های مختلف نیازمند استراتژی و چارچوب مشخص است.

عاملی ضمن امیدواری از اقدام جدی در جهت اصلاح ساختارهای مدیریت منابع عمومی کشور گفت: استفاده از ابزارها و مکانیزیم‌های جدید در مسیری مطمئن، سالم، سریع و تضمین شده در راستای هدایت نقدینگی به سوی تولید را می‌توان یک اقدام اساسی در بحث کنترل تورم دانست که در دنیا نیز تجربه شده و با نهادینه شدن این ابزارها شاهد توسعه در حوزه تولید باشیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار