طی یک ماه اخیر چندین مورد خودکشی در بین قشری خاص و با رنج سنی مشخص در شهر آبدانان رخ داده که قابل تامل و رعب انگیز می باشد.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 27 November 2023

تابناک ایلام، بهروز مردانی:: طی یک ماه اخیر چندین مورد خودکشی در بین قشری خاص و با رنج سنی مشخص در شهر آبدانان رخ داده که قابل تامل و رعب انگیز می باشد.

در این بین گفته شده که متولیان و مسئولان امر ظاهراً چندین کارگاه آموزشی و جلسات روانشناسی برای رفع این معضل ترتیب ولیکن خروجی نداشته یا اگر هم داشته نه بیان شده است و نه قابل ملموس بوده تا همچنان خودکشی ها تدوام و یکه تاز اخبار شهرستان باشد.

 اما آنچه که مهم و قابل توجه است عدم حضور و نقش رسانه ها به عنوان نهادی جریان ساز و تاثیر گذار در شکل دهی افکار عمومی و جامعه در این جلسات و کارگاههای آموزشی می باشد.

باید اشاره کرد که امروزه تاثیر گذاری رسانه از خانواده که از آن به عنوان بیان محکم یاد می شود و همچنین مدرسه به عنوان شکل دهی مسیر زندگی به مراتب بشتر بوده و بر کسی پوشیده نیست.

لذا انکار رسانه ها و محرم ندانستن آنها نه تنها کارساز نبوده بلکه ممکن است مشکل ساز شود.

چرا که رسانه براساس نقش ذاتی خود به هر موضوعی ورود و مورد واکاوی قرار می دهند حال اینکه موضوع خودکشی که از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است و نیاز به آموزش دارد چرا رسانه ها نباید در کارگاه های آموزشی یا جلسات روانشناسی حضور داشته باشد.

و اما موضوعی به این مهمی که شهر را درگیر و خانواده را داغدار و مضطرب و نگران کرده چرا مسئولان استانی و کشوری بیخبر از آن باشند و اگر اطلاعی دارند چرا در این مدت ورود نکرده و اقدام خاصی صورت نگرفته است؟

شایعاتی که در سطح شهر مطرح است را چه کسی باید پاسخگو باشد؟

خانواده ها مضطرب از اتفاقات مشابه با چه اطمینان خاطری و در پناه چه کسی نکران آینده فرزندان خود نباشند .

و سوالاتی از این دست که مرجع پاسخگوی ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار