مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: کشاورزان باید براساس آزمون خاک، همزمان با مصرف کودهای پایه ازته و فسفاته، کود پتاسه را هم مصرف کنند و این کود با تنش‌های سرما و خشکی مقابله خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸ 26 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، سید صمد ضیائی شامگاه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: سهمیه ابلاغی تامین کود شیمیایی در سال جاری ۱۸۳ هزار و ۵۰۰ تن است که شامل کود‌های نیتروژنی، پتاسه و فسفاته بوده و حدود ۱۲ درصد از سهمیه ابلاغی مربوط به کود‌های پتاسه است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به تامین کود پتاسه گفت: در هشت ماهه سال جاری، با پیگیری‌های رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن کود پتاسه تامین شده است که از این میزان بیش از ۶ هزار و ۵۱۹ تن شامل کود کلرور پتاسیم از طریق یکی از کشور‌های حوزه اوراسیا بلاروس و بندر شمالی امیرآباد مازندران به صورت جامبو بک وارد این استان شده است.

ضیائی امسال را سال نهصت مصرف کود پتاسه عنوان کرد و گفت: امسال ثابت بودن قیمت کود شیمیایی، بارندگی به موقع شرایط کشت محصولات پائیزه و مصرف نهاده‌های کشاورزی را فراهم کرده است، همین موضوع باعث شده که تاکنون بیش از ۹ هزار و ۶۸۴ تن کود پتاسه توزیع شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل که هشت هزار و ۳۴۱ تن بوده، ۱۶ درصد افزایش داشته باشد.

وی بیان کرد: عنصر پتاسیم باعث حاصلخیزی خاک و افزایش عملکرد و کیفیت محصول می‌شود و یکی از راه‌های مقابله با تنش‌های سرما و خشکی است، بنابراین کشاورزان باید همزمان با مصرف کود‌های پایه ازته و فسفاته، کود پتاسه را براساس نتایج آزمون خاک مصرف کنند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار