مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: ۸۶۰ روستای استان طی سه سال، از مهرماه سال ۱۴۰۲ تا مهرماه سال ۱۴۰۵ تنش‌زدایی خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 25 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس رضا داوودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی روستایی استان با اشاره به قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در رابطه به آبرسانی به ۳۴۲ روستا به مبلغ ۳۱۴ میلیارد تومان، اظهار کرد: کرمانشاه به لحاظ پروژه‌های آبرسانی روستایی با عملکرد خوب و پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی، جزو استان‌های پیشرو کشور است.

وی از افتتاح آبرسانی به ۲۰۰ روستا تا پایان سال خبر داد و افزود: این ۲۰۰ روستا در سال ۱۴۰۳، کاملا تنش‌زدایی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از قرارداد دومی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سخن گفت و تصریح کرد: به دلیل عملکرد خوبی که استان در حوزه آبرسانی روستایی در قالب قرارداد اول داشت، قرارداد دومی هم در رابطه با آبرسانی به ۵۱۱ روستای دیگر به مبلغ یک‌هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان از سوی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با استان منعقد شد.

وی با بیان اینکه بالاترین رقم آبرسانی روستایی به لحاظ تعداد در کشور مربوط به استان کرمانشاه است، افزود: ۳۰ درصد این یک‌هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان مقرر شده، استان تقبل کند که ۳۰ درصد را استاندار مصوب کرده که در قالب سالی ۱۰ درصد از سوی استان تأمین شود که الان سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان این ۱۰ درصد را که معادل ۱۹۲ میلیارد تومان است تأمین اعتبار کرده و مابقی اعتبارات امسال را قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) تأمین خواهد کرد.

*۸۶۰ روستای کرمانشاه دارای تنش آبی است

داوودی تصریح کرد: در مجموع ۸۶۰ روستا طی سه سال، از مهرماه سال ۱۴۰۲ تا مهرماه سال ۱۴۰۵ تنش‌زدایی خواهند شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: در ذیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) دو معین در استان کرمانشاه داریم؛ قرارگاه منطقه نجف اشرف که آبرسانی به ۸ شهرستان غربی را به عهده دارد و ۶ شهرستان شرقی کنگاور، صحنه، هرسین، سنقر، کرمانشاه و اسلام آبادغرب هم توسط سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) که در ذیل آن سازمان بسیج سازندگی است، آبرسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه‌ها در شهرستان‌های استان حال اجرا است، افزود: بسیاری از پروژه‌ها در قالب قرارداد اول انجام و برخی هم وارد مدار بهره‌برداری شده که به زودی افتتاح رسمی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه با تعریف سه اولویت‌بندی برای انجام پروژه‌ها، تصریح کرد: تمرکز آبفا برای این سه سال پروژه‌هایی است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن با کمترین هزینه و بیشترین جمعیت وارد مدار بهره‌برداری شود تا بتوانیم سطح بهره‌مندی روستائیان استان کرمانشاه را با سرعت بیشتر ارتقا دهیم.

*آبرسانی سیار به ۱۷۰ روستای کرمانشاه

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۶۰ روستا استان دارای تنش آبی هستند از آبرسانی سیار برای ۱۷۰ تا ۳۷۰ روستای استان سخن گفت و افزود: ۱۷۰ روستای هستند که هیچ منبع تضمینی ندارند با تانکر آبرسانی می‌شوند؛ ولی یک سری روستا‌ها داریم که در طی سال در فصول بارندگی منابع تأمین دارای آب می‌شود و نیازی به آبرسانی سیار ندارند، ولی در مقطعی از سال به‌خصوص تابستان یا پاییز حتما باید آبرسانی سیار را داشته باشند.

داوودی خاطرنشان کرد: در حوزه آبرسانی در حوزه کرمانشاه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد، البته امکان افزایش این رقم تا ۳ هزار میلیارد تومان هم وجود دارد تا ان‌شاءالله پس از سه سال کرمانشاه در حوزه روستایی یک استان بی‌تنش خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار