رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گنبدکاووس گفت: در ۶ ماه اول امسال تعداد ۳۰۱ فقره پرونده قاچاق کالا ثبت شده که تاکنون ۲۹۸ فقره پرونده با ۱۰۱ میلیارد و ۱۸۹ میلیون ریال جریمه مختومه شده و پنج فقره پرونده دیگر در حال رسیدگی است.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹ 24 November 2023

به گزارش تابناک گلستان، اسماعیل روان در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهارکرد: از ابتدای سال تا پایان شهریورماه تعداد ۳۰۱ فقره پرونده قاچاق به تعزیرات حکومتی گنبدکاووس ارجاع شده که تاکنون ۲۹۸ فقره پرونده مختومه شده و مبلغ ۱۰۱ میلیارد و ۱۸۹ میلیون ریال جریمه صادر شده و پنج فقره دیگر در حال رسیدگی است.

وی تصریح کرد: بیشترین پرونده با ۱۰۴ فقره به ارزش ریالی ۲۹ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال مربوط به قاچاق چوب‌آلات جنگلی و قارچ ترافل است و تعداد ۳۳ فقره پرونده دارو و درمان و لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش سه میلیارد و ۸۳۳ میلیون ریال، ۲۸ فقره پرونده سوخت و گازوئیل به ارزش هشت میلیارد و ۸۳۵ میلیون ریال و ۲۳ فقره پرونده سیگار و تنباکو به ارزش یک میلیارد و ۵۷ میلیون ریال در رتبه‌های بعدی پرونده‌های تشکیل شده‌است.

*کشف انواع کالا‌های قاچاق به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۵ فقره پرونده به ارزش ۹ میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان انواع کالا‌های قاچاق کشف شد.

حمزه شهمرادی اظهارکرد: مانور لحظه صفر در حوزه قاچاق کالا و ارز در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد و در این مانور حدود هفت تن آرد یارانه‌ای خارج از شبکه کشف شد.

وی تصریح‌کرد: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۷۳۱ دستگاه لوازم خانگی قاچاق، تعداد ۱۵ هزارو ۸۱۱ پاکت سیگار و ۲۴۰ بسته تنباکو، پنج تن چوب‌آلات جنگلی، سموم کشاورزی به ارزش ۳۶۰ میلیون تومان، ۲۷۰ قطعه پرنده وحشی، ۳۶ حلقه لاستیک خودرو، لوازم یدکی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان و ۹۳ هزارو ۷۰۰ قلم انواع مواد خوراکی بصورت قاچاق کشف و ضبط شد.

* ۸ واحد زیبایی غیرمجاز بانوان پلمب شد

رئیس اتاق اصناف گنبدکاووس گفت: در ۶ ماه اول امسال تعداد ۳۳ بازدید از واحد‌های صنفی آرایشگاه بانوان انجام شده‌است که در این بازدید‌ها ۲۸ مورد تذکر و اطلاع رسانی کالای قاچاق، ۳۲ مورد فاقد جواز کسب بوند و هشت آرایشگاه بانوان غیرمجاز پلمب شدند.

مهدی عبدلی اظهارکرد: در شهرستان گنبدکاووس تعداد ۴۸۵ واحد صنفی آرایشگاه زنان و ۱۲۵ واحد صنفی آرایشگاه مردانه و ۲۳۰ فروشگاه آرایشی و بهداشتی فعال هستند.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار