مجری طرح انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: تاکنون هزار و ۷۰۰ متقاضی نصب پنل‌های خورشیدی در قالب تفاهم‌نامه پنج جانبه به شرکت توزیع برق استان معرفی شده‌اند که مکان‌های هزار و ۲۵۰ متقاضی از نظر فنی تایید و به امضای قرارداد ختم شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵ 23 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، علیرضا پوزشی، مجری طرح انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این تعداد قرارداد تاکنون ۶۰ نیروگاه پنج کیلو واتی نصب شده و ۸۰ نیروگاه هم در حال اجراست.

وی گفت: مرداد سال گذشته به منظور توانمندسازی اقتصادی و کمک به معیشت روستاییان با اولویت افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، افزایش میزان بهره‌وری کشور از انرژی پاک و تجدیدپذیر، تفاهم‌نامه پنج جانبه احداث ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی کشور به مدت پنج سال امضا و مبادله شد.

مجری طرح انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی ادامه داد: سهم خراسان جنوبی در مرحله نخست این تفاهم‌نامه، ایجاد چهار هزار پنل خوشیدی کوچک مقیاس هر کدام به ظرفیت پنج کیلو وات و در مجموع به ظرفیت ۲۳ هزار کیلو وات است که باید تا پایان سال مالی جاری اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تامین مالی اجرای این پنل‌ها از محل تسهیلات بند «ب» تبصره ۱۶ است گفت: برای تسریع در روند اجرای این پنل‌های خورشیدی کمیته‌های مربوطه در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی با محوریت فرمانداری‌ها تشکیل می‌شود تا با بررسی موانع و ارائه راهکار‌ها روند اجرای طرح‌ها شتاب بگیرد.

پوزشی افزود: نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی همچنین بسیج سازندگی از محل تسهیلات تبصره ۱۶ متولیان اجرای این طرح هستند.

وی عنوان کرد: نهاد‌های حمایتی و بسیج سازندگی استان متقاضیان را برای نصب پنل‌های خورشیدی شناسایی می‌کنند، اما از لحاظ فنی مکان‌هایی که متقاضیان برای نصب پنل خورشیدی در نظر گرفته‌اند باید مورد تایید کارشناسان فنی شرکت توزیع نیروی برق استان قرار گیرد.

مجری طرح انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش تلفات شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: ایجاد این نیروگاه‌ها بعد از چهار یا پنج سال برگشت سرمایه دارد و برای سرمایه‌گذاران دارای صرفه اقتصادی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت خرید تضمینی این نوع برق تولیدی توسط وزارت نیرو ۲۲ هزار ریال است.

۶۴۳ نیروگاه انشعابی در خراسان جنوبی فعال بوده که ظرفیت تجمعی این نیروگاه‌ها بیش از هشت هزار و ۴۹۷ کیلو وات است.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار