استاندار اردبیل با اشاره به افزایش ۳۰ سانتی‌متری سرانه فضای آموزشی استان اردبیل گفت: بزرگترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور با هفت فضای باز ورزشی در اردبیل افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲ 23 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی در آیین افتتاحیه بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی کشور در حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی آموزش و پرورش کشور با هفت فضای باز ورزشی متشکل از انواع زمین فوتبال برای رده‌های مختلف سنی، والیبال ساحلی و... طی کمتر از ۳ ماه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: ورزش و سلامت جسمی و روحی یک مسئله مهم و اساسی محسوب می‌شود و در سطح استان اردبیل استعداد‌های قابل توجه ورزشی وجود دارد و بر همین اساس، هنرستان تخصصی تربیت بدنی در اردبیل تاسیس خواهد شد.

استاندار اردبیل گفت: طی ۲ سال اخیر با بهره‌برداری پروژه‌های مختلف، کمبود فضای تربیتی استان اردبیل در حوزه آموزش و پرورش کاهش یافته است و این روند ادامه دار خواهد بود.

عاملی تصریح کرد: طی بیش از دو دهه اخیر، ورزش اردبیل اعم از فوتبال و دیگر رشته‌های مختلف ورزشی مورد غفلت قرار گرفته است و اکنون چند تیم فوتبال استان اردبیل در سطح‌های مختلف فوتبال کشورمان در حال رقابت و فعالیت هستند.

افزایش ۳۰ سانتی‌متری سرانه فضای آموزشی استان اردبیل

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های اصلی استان اردبیل، کمبود سرانه فضای آموزشی است که طی ۲ سال اخیر فضای آموزشی استان برای هر دانش آموز از ۲۰ سانتی متر مربع به ۵۰ سانتی متر مربع افزایش پیدا کرده است.

استاندار اردبیل گفت: در سطح استان اردبیل، با کمبود ۲ هزار کلاس درس روبرو هستیم که وضعیت فوق، نیازمند یک برنامه راهبردی و جامع بوده و مولدسازی اموال مازاد در این حوزه نقش مهمی دارد و اردوگاه مقدس اردبیلی به عنوان یک مجموعه موثر تفریحی برای دانش آموزا، تکمیل و مناسب سازی خواهد شد.

عاملی بیان کرد: پروژه درس پژوهی مجددا آغاز شده است و برای برگزاری کلاس‌های تقویتی و کنکور برنامه ریزی‌های لازم و جامع انجام شده و بزودی برگزار خواهند شد تا دانش آموزان با شرکت در این کلاس‌ها قدم موثر و مهمی در بهبود وضعیت تحصیلی داشته باشند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار