معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری تا بیست و پنجم آبان‌ماه، ۷۰ هزار حلقه لاستیک با نرخ مصوب از طریق سامانه فروش به ۴۵ هزار متقاضی در این استان عرضه شده‌است.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴ 23 November 2023

به گزارش تابناک قم، امیرحسین پروران روز پنجشنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: در همین رابطه بر اساس آمار کشوری، بیشترین عرضه لاستیک‌های پرمتقاضی برای خودروهای سواری به خصوص در سایز ۱۳، ۱۴ و ۱۵ با نرخ مصوب دولتی در سامانه‌های فروشگاهی‌ استان قم بوده‌است.

وی افزود: خرید لاستیک از طریق سامانه توزیع لاستیک استان قم به آدرس اینترنتی https://tiresales.ir با صدور فاکتور بر اساس قیمت مصوب همراه است بنابراین جلوی تخلف گران‌فروشی در آن گرفته می‌شود؛ همچنین عرضه محصولات در این سامانه بر اساس زمان‌بندی و به نحوی تنظیم شده که امکان دلالی در آن وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت در زمینه مدیریت بازار لاستیک، عرضه لاستیک با نرخ مصوب دولتی در سامانه یاد شده نسبت به ماه‌های گذشته افزایش یافته‌است و متقاضیان بیشتری نسبت به قبل می‌توانند لاستیک مورد نظر خود را از طریق این سامانه تهیه کنند.

پروان گفت: برای خرید لاستیک از سامانه توزیع لاستیک استان قم، ابتدا لازم است که متقاضیان به آدرس اینترنتی اعلام شده مراجعه و نسبت به ثبت نام و درج اطلاعات لازم در آن اقدام کنند و بعد از آن می‌توانند سفارش خرید خود را انجام و برای تحویل لاستیک به فروشگاهی که انتخاب کردند،‌ مراجعه نمایند.

به گزارش ایرنا،‌ کارخانجات تایرسازی از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۱۴۶ هزار و ۳۶۳ تن تایر معادل ۱۳ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۹۳۱ حلقه لاستیک تولید کردند.

تعداد تایرهای سواری ۱۱ میلیون و ۹۳۱ هزار به وزن ۹۱ هزار و ۴۳۹ تن است. همچنین در این مدت ۸۰۲ هزار و ۸۹۰ حلقه تایر وانتی به وزن ۱۳ هزار و ۷۰ تن تولید شد.

بر اساس این گزارش، در هفت ماهه امسال سهم تایر خودروهای باری ۴۴۶ هزار حلقه و سهم تایر خودروهای کشاورزی، راه‌سازی و صنعتی ۲۹۸ هزار و ۵۳۴ حلقه به ثبت رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار