مدیرعامل آبفا کرمانشاه خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مقرر شد که ۳۴۹ روستا استان کرمانشاه در طول ۳۰ ماه آبرسانی شوند.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳ 22 November 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، رضا داوودی عصر امروز چهارشنبه (یکم آذر ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد اظهار کرد: در نشست با وزیر نیرو مقرر شد که موضوعات مهم و زیرساختی و مطالبات از جمله مطالبات تکمیلی، تصریحی و تأمین اعتبار پیگیری شود.

وی افزود: موضوعات کلیدی برای فاضلاب کرمانشاه تکمیل تصفیه خانه، خطوط انتقال و ایستگاه پمپاژ است که به اعتبار فراوانی نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر کرمانشاه به تکمیل ۴۷۱ کیلومتر شبکه و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه ۲ و سه نیاز دارد که هر یک از تصفیه خانه‌ها ظرفیت ۶۷ هزار متر مکعبی در شبانه‌روز دارند.

وی ادامه داد: تصفیه‌خانه شماره یک در حال بهره‌برداری است و تصفیه‌خانه شماره ۲ هم با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا پیشرفت ۱۷ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه فاضلاب ایجاد تأسیسات فاضلاب نوار مرزی خسروی بوده که با توجه به دستورات وزیر باید پیگیری شود و با تأمین اعتبار لازم بتوانیم در مرز خسروی برای عبور زائران امام حسین (ع)، فاضلاب را به طور کامل جمع‌آوری و تصفیه کنیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: از جمله بحث‌های مهم رفع تنش آبی در سال ۱۴۰۳ است؛ برخی از شهرها و شهرستان‌های استان کرمانشاه دارای تنش آبی است اما شهر کرمانشاه، هرسین، جوانرود و کرند غرب از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌های ویژه ما پروژه آبرسانی اضطراری به شهر کرمانشاه است که ما در این زمینه  طرح خط غرب را به اجرا درآوردیم که اکنون در مدار بهره‌برداری است و فاز اول آن انجام شده است.

وی افزود: یکی از مهمترین پروژه‌های تنش زدایی آبی کرمانشاه، پروژه شرق است که از چاه ده پهن به مخزن کوثر به طول ۹ کیلومتر در قالب لوله فولادی ۷۰۰ کیلومتر است و تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

این مقام مسئول گفت: در منطقه شمال استان کرمانشاه هم پروژه‌هایی در دست اجرا داریم از جمله آن حفر چند حلقه چاه است.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌های کلیدی ما  آبرسانی اضطراری به شهر هرسین است که پروژه مصوب وزیر نیرو در سفر شهریور ماه سال گذشته به استان کرمانشاه است و هدف ما از پروژه‌های متعدد ذخیره ۵۰ درصد آب اظطراری برای این شهر است.

داوودی بیان کرد: درباره پروژه روستایی لازم به ذکر است که در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مقرر شد که ۳۴۹ روستا طی ۳۰ ماه آبرسانی شود و آبرسانی سیار برای ۱۷۰ تا ۳۷۰ روستا متغیر است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار