رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: کمیسیون عفو و بخشودگی استان با ۱۰ درخواست دارای شرایط لازم موافقت کرد.
کد خبر: ۱۱۳۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱ 22 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی،روز چهارشنبه در حاشیه نهمین نشست کمیسیون عفو و بخشودگی استان مرکزی، افزود: کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان برای ۱۶ فقره پرونده دستورات لازم قضایی صادر و با درخواست عفو و تخفیف در ۶ پرونده مخالفت و ۱۰ درخواست که واجد شرایط لازم تشخیص داده شد که با نظر مثبت کمیسیون مرکزی، عفو و بخشودگی ارسال شد.

وی بیان کرد: امسال تاکنون ۱۰۵ پرونده در نشست کمیسیون عفو و بخشودگی استان مرکزی بررسی شد که از این تعداد، ۴۷ درخواست با نظر موافق به کمیسیون مرکزی عفو ارسال و با ۵۸ مورد مخالفت شده است.

رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: میزان تأثیر مجازات بر فرد، امید به اصلاح بزهکار و احراز ندامت، مصالح اجتماعی، جبران ضرر و زیان شاکی خصوصی، وضعیت و شخصیت محکوم و خانواده و سوابق کیفری بزهکار از شرایط عفو، تخفیف و تبدیل مجازات است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: مطابق ماده ۲۶ آئین‌نامه، قاچاق حرفه‌ای، موارد حق‌الناس و سرقت مسلحانه مشمول عفو نمی‌شود، همچنین مصادیق مهم جرایم جاسوسی، محاربه، قاچاق سلاح و مهمات، سایر سرقت‌ها، اختلاس، ارتشا و آدم‌ربایی و نیز جرائم مستوجب حد شرعی اعدام و رجم مشروط بر اینکه جرم با شهادت شهود ثابت شده باشد، مشمول عفو نخواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار