بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، هم اکنون میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان بر روی عدد ۱۶۰ و آلوده برای عموم مردم است.
کد خبر: ۱۱۳۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱ 19 November 2023

میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲ روز گذشته، قابل قبول بود و امروز از صبح، روند آلودگی هوا فزونی شده و از ۱۵۱ عبور کرده و هم اکنون به عدد ۱۶۰ رسیده است. شرایط آلودگی هوای اصفهان در ۲ هفته گذشته مدارس این خطه را ۳ روز به تعطیلی کشاند و بارش و ناپایداری اندک جوی در روزهای پایان هفته گذشته، به این منجر شد که آلودگی هوا قدری فروکش کند و به میزان قابل قبول برسد.

بر اساس توصیه های بهداشتی لازم است در روزهایی که هوا آلوده است شهروندان به‌ویژه گروه های آسیب پذیر تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اما به نظر می رسد با ورود سامانه ناپایدار جوی از بعدازظهر روز دوشنبه از میزان آلاینده‌ها و آلودگی کلانشهر اصفهان کاسته شود.

بر اساس‌ اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفیت هوا در میدان انقلاب، عدد ۱۵۴(AQI) و در کِردآباد ۲۲۸(AQI) ، زینبیه ۱۷۴(AQI)، بزرگراه شهید خرازی ۱۵۳( AQI)،میرزا طاهر ۱۴۴(AQI)،پارک زمزم ۱۵۳( AQI)،دانشگاه صنعتی ۱۶۰( AQI)،فیض ۱۵۵(AQI)،سپاهان شهر ۱۵۲( AQI)، رهنان ۱۵۴( AQI)، کاوه ۱۲۹( AQI))،۲۵ آبان ۱۵۶(AQI) ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (A Q I ) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق ( ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار