فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: آنچه امروز ماموریت مهم سازمان بسیج است علاوه بر حفظ آمادگی در عرصه های مختلف به ویژه آمادگی دفاعی و امنیتی بحث جهاد تبیین است.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ 20 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، آیت الله عبادی، نماینده، ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با دست اندرکاران گرامیداشت هفته بسیج در استان ضمن عرض تبریک هفته بسیج و میلاد حضرت زینب کبری (س) اظهارداشت: بسیج یک فرهنگ است و در دو جهت نا محدود است.

وی با اشاره به اینکه بسیج منوط به یک قشر و طیف خاصی نیست، گفت: بسیج یک تفکر و فرهنگ است که اشخاص، اقوام و اصناف در هر شغل و لباسی دارای این تفکر باشد یک بسیجی است، بسیج در نوع کار نیز محدودیت ندارد، یعنی یک مورد خاص تعریف شده ندارد اگر بخواهیم تعریفی برای آن بیان کنیم انجام وظیفه از هر نوعش است.



عوض کردن معادلات نظامی

نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بسیج در هرجا که وظیفه را شناخت راست قد می‌ایستد که یکی از وظایف گاهی مسائل نظامی است که ورود بسیج در جبهه‌های نظامی معادلات دنیا را عوض کرد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه امروز نیز کسانی هستند که در جبهه‌های سیاسی علیه تعلیمات انبیاء آگاهانه یا نا آگاهانه می‌جنگند، خاطرنشان کرد: حتی مسلمان‌ها که بسیاری از سران کشور‌های مسلمان بی خاصیتی که مجری دستورات صهیونیست‌ها هستند، چرا در جلسه ریاض غیر از رئیس جمهوری ایران باقی کشور‌های اسلامی موضعی علیه این جنایات گرفته نشد؟

وی افزود: برخی مسلمانان عواملی هستند که صهیونیست‌ها کاشتند و امروز از سکونتشان استفاده می‌کنند و بچه‌های مسلمان را شهید می‌کنند، دستگاه پاپ و تشکیلات سیاسی مسیحی ابزاری است در دست استعمارگران، قبر‌های دسته جمعی که در کانادا پیدا می‌شود شناسنامه و بیوگرافی غربی‌ها است.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: این سفیدپوستان آمریکایی در واقع آمریکایی نیستند بلکه اروپایی هستند و اول سنگ آن‌ها به مردم مظلوم سرخپوست بومی آمریکا خورد و بعد سایر کشور‌های مظلوم و حمله به کشور‌های بی‌پناه را در دستور کار قرار دادند؛ حدود ۱۰۰ میلیون سرخپوست را کشتند و روی قبرشان تمدن به ظاهر مدرن ایالات متحده آمریکا را ساختند و این شناسنامه آن‌ها است.

وی افزود:، اما مسیحیان واقعی نسبت به مسلمین دوست هستند و به عنوان مثال جورج جرداق، ادیب و شاعر مسیحی شیفته حضرت علی (ع) بود، تفکر یهود و صهیونیست به عنوان غده خطرناک و سرطانی جامعه بشری است، امروز چهره صهیونیست و یهودیان با جنایات و کودک‌کشی که در غزه انجام می‌دهند را در سطح دنیا تباه شده و همه عالم به آنان با تنفر نگاه می‌کنند.

امام جمعه در پایان خاطرنشان کرد: پرده‌برداری از چهره صهیونیست و ایادی آنان در سطح جهان مقدمه‌ای برای نابودی و محو آنان از صفحه روزگار است؛ در حالی که برخی چهره‌های هالیودی از فلسطین حمایت کردند، اما هنوز در داخل ایران کسانی هستند که به سمت اسرائیل می‌غلتند آیا وقت آن نرسیده که خود را از ننگ وابستگی به اسرائیل و اینکه بگوید برخی جریانات در ایران ذخایر ما هستند، نجات دهند؟





بسیج گره‌گشای بزرگ

سردار محمدرضا مهدوی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم در این دیدار اظهار داشت: بسیج در عرصه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و هر جا که نیاز بود با ورود خودش توانست گره‌های بزرگی از این ملت را بگشاید و در کنار ملت برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مسیر را باز کند.

وی با بیان اینکه بسیج همواره در طول ۴۴ سال گذشته علاوه بر اینکه در تمامی عرصه‌ها پیشرو بوده نقش پیش برندگی هم داشته است افزود: بسیج برای بسیاری از دستگاه‌ها راه را توانسته باز کند تا دستگاه‌ها راه را درست بپیمایند.

مهدوی خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که در راس بسیج فرمانده بزرگ، حکیم و فرزانه‌ای قرار دارد که همواره در تمام فراز و نشیب‌ها با منویات خود ما را از همه‌ی گردنه‌ها عبور داده است.

وی با اشاره به اینکه خصلت بسیج مردمی بودن آن است افزود: امروز بسیاری از کشور‌ها که سال‌ها زیر یوغ استعمار قرار داشته اند و توانسته اند از زیر یوغ استعمار در بیایند به خاطر نسخه بسیج بوده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با این عنوان که نقش بسیج در دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست گفت: بسیجیان دوش به دوش رزمندگان و نیرو‌های مسلح ایستادگی کردند و شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کردند و بسیاری از عملیات‌ها توسط نیرو‌های بسیجی انجام می‌شد.

وی اظهار کرد: در حوادث غیرمترقبه که اتفاق می‌افتاد اولین نقش را بسیجیان در حل آن داشتند.

مهدوی اظهار کرد: در خدمات رسانی در اقصی نقاط جمهوری اسلامی گروه‌های جهادی بسیجی با خدمات رسانی در عرصه‌های مختلف نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه بحث امنیت مسئله‌ای بسیار مهم است افزود: بسیج در کنار بقیه نیرو‌های امنیتی ورود پیدا کرد و موفق شد تمام عوامل و سرسپردگان را شناسایی و جمع کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: تلاش‌هایی که در حوزه فرهنگی و جهاد تبیین در حوزه بسیج انجام گرفت با وجود اینکه دشمن با توجه به امپراتور رسانه‌ای که در دست داشت ما هیچ مسئله‌ای را در سطح کشور نداشتیم که همه این‌ها به واسطه تلاش‌های گروه‌های مختلف از جمله بسیج بود.

وی خاطرنشان کرد: در عرصه دفاعی در همین شهر خودمان تیپ حرفه‌ای که داریم یک تیپ مردم پایه است و عمده نیرو‌های آن نیرو‌های بسیجی هستند که با حضور خودشان از هر ماموریتی سرافراز بیرون آمده اند.

مهدوی با بیان اینکه آنچه که امروز ماموریت مهم سازمان بسیج است علاوه بر حفظ آمادگی در عرصه‌های مختلف به ویژه آمادگی دفاعی و امنیتی بحث جهاد تبیین است اظهار داشت: در استان ما در این حوزه با هدایت‌های نماینده، ولی فقیه و قرارگاهی که در این راستا تشکیل شده برنامه ریزی‌های خوبی برای همه دستگاه‌ها و اقشار انجام گرفته است.

وی بیان کرد: آنچه که مهم است توکل و اخلاصی است که در مجموعه بسیج و بسیجیان وجود دارد و هر حرکت پیش برنده‌ای داریم بخاطر توکل و اخلاص بسیجیان بوده است و مشکل جامعه اداری ما این است که تفکر بسیجی جای خود را کم رنگ کرده است.

وی در پایان گفت: تفکر بسیجی اخلاص، توکل و اراده است اگر ما بتوانیم بر مدار تفکر بسیجی به درستی حرکت کنیم قطعا بسیاری از مشکلات امروز ما به راحتی حل خواهد شد و از آن عبور خواهیم کرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار