کد خبر: ۱۱۳۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶ 20 November 2023

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به ورزشکاران کشور گفت: وقتی شما به کبریای الهی فکر کنید دیگر شکوه نام یک کشور یا یک کشتی گیر حتی قهرمان بلامنازع جهان باشد، بر شما تاثیر نمی گذارد.

به گزارش ایسنا، سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تقدیر از ملی پوشان کشتی از آن به عنوان یکی از دلنشین ترین جلساتی که در آن حضور یافته یاد و از این جهت علی رضا دبیر تشکر کرد.

وی با بیان اینکه جامعه ورزش کشور بخش مهمی از شخصیت کشور ماست، افزود: کشورها را همیشه با ستارگانشان می‌شناسند. شخصیت هایی که نام یک کشور را جهانی می کنند و پرچم ها را به اهتزاز در می آورند و سرود کشور را می نوازند و بازخوانی می کنند. آن‌ها عصاره‌ای از یک‌ ملت هستند که به میدان می‌روند و سازنده بخش مهمی از عظمیت بزرگی و شخصیت یک کشور هستند. کسانی هستند که در دیدگاه جامعه و جهان فاتح قله‌های بزرگ هستند، شخصیت‌های آرمانی که مخصوصا جوانان کشور دوست دارند در جای آن‌ها قرار بگیرند.

وی با یادآوری اینکه یکی از آرزوهای نوجوانان و جوانان همه کشورها این است که به جایگاه ورزشکاران کشورشان نزدیک شوند، گفت: ورزشکاران محبوب‌ترین اقشار هر جامعه‌ای هستند و دلیل این امر این است که قهرمانان ورزشکار با تحمل سختی‌ها و تلاش‌ها و تمرینات فوق طاقت یک انسان می توانند در میادین بین‌المللی بدرخشند و در یک رقابت سخت نام یک کشور را پرآوازه کنند.

سلامی در ادامه افزود: خیلی از کشورها بواسطه ورزشکارانشان مورد احترام هستند. فکر می کنم در جریان جام جهانی ۹۸ در لبنان بودم. در آنجا مرسوم است هر خانواده ای که دوست دارد یک کشور پیروز شود پرچم آن کشور را از پنجره خانه اش  آویزان می کند و ما دیدیم در آن ایام فقط پرچم دو کشور ایران و برزیل از خانه ها آویزان بود.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه شخصیت های ورزشی معمولا وسعت جهانی دارند و تمام دنیا به آن ها افتخار می کنند،تصریح کرد: ورزش برای تحکیم روابط ملت ها و دوستی هاست. ورزش کشتی در کشور ما بسیار پرطرفدار و محبوب است و هیجانات عجیبی را در دل مردم و مخصوصا نوجوانان و جوانان ایجاد می کند. کشتی ورزشی استثنایی است که همه اعضای بدن در آن درگیر هستند. شخصیت ورزشکار یک شخصیت آرمانی و ستودنی است و مهمتر از همه فراموش نشدنی است. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار