مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی به میزبانی این استان در دی‌ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ 20 November 2023

تابناک فارس به نقل از ایلنا:  احمد رضا نقیب‌زاده امروز دوشنبه ۲۹ آبانماه در یک کنفرانس خبری که به منظور رونمایی از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی برگزار شد، افزود: استان فارس با در اختیار داشتن سهم زیادی از گردشگری کشور به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، چهارمین استان پرجمعیت و پنجمین استان پهناور کشور، دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که هر قسمت از آن شامل یک یا چند ویژگی منحصر به فرد است که بسیاری از افراد چه ایرانی چه غیر ایرانی با خیلی از این جاذبه‌ها آشنایی ندارند.

وی تصریح کرد: از این بابت برگزاری نمایشگاه گردشگری یکی از بهترین روش‌های معرفی این جاذبه‌های گردشگری به دیگران است؛ برخی از نقاط آنچنان زیبا و چشم نوازند که مانند آن را در جایی دیگر نمی‌توان یافت.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس با بیان اینکه نمایشگاه‌ها فرصت‌هایی هستند برای معرفی جاذبه‌ها، امکانات و ظرفیت‌های صنعت، گفت: با این حال نتایج برگزاری این رویداد زمانی مطلوب خواهد بود که ملاحظات تخصصی و حرفه‌ای در آن‌ لحاظ شود.

نقیب‌زاده تصریح کرد: در ایران به عنوان کشوری که گردشگری در سند چشم‌انداز و برنامه توسعه آن نقش مهمی دارد و قرار است در آینده یکی از منابع اصلی درآمدی کشور باشد، باید نگاه‌ها به این صنعت تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از جلوه‌گاه‌های این تغییر دیدگاه می‌تواند همین نمایشگاه‌ها باشد، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری در مقیاس بین‌المللی، امری است که باید به شرکت‌های دارای تخصص در این زمینه سپرده شود؛ شرکت‌هایی که بازارهای جهانی را می‌شناسند و از ابزار و اعتبار لازم برای جلب حضور شرکت‌های بزرگ و مطرح دنیا برخوردارند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس ادامه داد: از آنجایی که تقاضای سفر به استان فارس شامل گردشگران درون و برون مرزی، ملی و بین المللی است، علاوه بر اکوسیستم و غنای فرهنگی و تاریخی منطقه، وجود جاذبه‌های شهری بسیار قدرتمند، حمایت بخش دولتی و خصوصی، استفاده از انگیزاننده‌های مختلف و برپایی جشنواره‌ها و همایش‎های مختلف موجب حضور گردشگران از مناطق مختلف در استان شده است لذا توجه ویژه‌ای به برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری انجام شده است.

نقیب‌‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حمایت همه جانبه و اعتماد استانداری فارس، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر متولیان گردشگری در بخش دولتی و خصوصی، با نگاهی متفاوت نسبت به ادوار گذشته طرح ریزی شده تا خروجی آن، کسب دستاوردهای مورد نظر تمام شرکت کنندگان اعم از بازدیدکنندگان، غرفه داران، حامیان و مشارکت کنندگان باشد.

وی همچنین تبیین ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی، ایجاد فرصت‌های جدید تجاری و درآمدزایی صنوف گردشگری، بهره مندی از بازارهای نوظهور بر پایه سلایق جدید گردشگری، دسترسی به بازرهای جدید با رویکرد توسعه گردشگری فارس، انتقال تجربیات و تقویت دیپلماسی عمومی، بسترسازی تعامل با شرکت‌ها و موسسات گردشگری ملی و بین‌المللی، فراهم آوردن بستری مناسب برای بیان ایده‌های نو و خلاقانه، رونق کسب و کار و کارآفرینی (استارت‌آپ‌های گردشگری)، توسعه گردشگری پاک، آشنایی فعالین صنعت گردشگری با مباحث نوین(تولید محتوا، اینترنت اشیاء، W3) در گردشگری، رونق و توسعه گردشگری سلامت و معرفی بسته‌های سفر با هدف توزیع همه زمانی و همه مکانی گردشگری در فارس را از مهمترین اهدافی عنوان کرد که در برپایی این نمایشگاه دنبال می‌‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس اضافه کرد: از طرفی در حاشیه نمایشگاه برنامه‌های علمی رویدادی همچون؛ میز ملی گردشگری ادبی، میز ملی گردشگری خوراک و اقوام و میز ملی گردشگری عشایر اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی هم علاوه بر فروش و بازاریابی محصولات دست ساز هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور، این نمایشگاه محل امن و مناسبی برای انتقال تجربیات تخصص‌ هنرمندان صنایع دستی در قالب نشست‌های تخصصی خواهد بود.

نقیب‌زاده عنوان کرد: امسال شرکت توسعه گردشگری فارس به عنوان برگزار کننده این دو نمایشگاه تخصصی قصد دارد با رویکردی جدید و متفاوت تر از سال‌های گذشته رویدادی را در دو حوزه تخصصی گردشگری و صنایع دستی در شیراز رقم بزند که توسعه گردشگری استان را در تمام ابعاد شاهد باشیم که بی شک در این مسیر به همراهی بیشتر خبرنگاران، عکاسان خبری و فعالان حوزه رسانه نیازمندیم.

وی گفت: همچنین در این راستا شرکت توسعه گردشگری فارس برنامه‌‌های جنبی متعددی در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنایع دستی و رسانه در طول برگزاری این دو نمایشگاه تخصصی در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس در بخش پایانی سخنان خود ار برپایی نمایشگاه عکس گردشگری ویژه خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه‌های استان خبر داد و افزود: تمام خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه‌های فارس می‌توانند دو قطعه عکس با تم گردشگری و صنایع دستی خود را که در یک سال گذشته تهیه کردند را به دبیرخانه سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس ارسال کنند که پس از بررسی داوران بخش عکس این دبیرخانه، عکس‌های برتر در قالب یک غرفه در نمایشگاه گردشگری پارس به نمایش در می‌آیند و طبق نطر سنجی که از بازدید کنندگان نمایشگاه انجام می‌شود، جوایزی به عکاس‌های عکس برتر اهدا می‌شود که طبق پیش بینی‌ها ۵ عکس برتر معرفی می‌شوند.

نقیب‌زاده از اختصاص غرفه اطلاع رسانی و مطبوعات و خبرگزاری‌ها در نمایشگاه گردشگری پارس هم خبر داد و عنوان کرد: برای تسهیل در کار خبرنگاران و انعکاس بهتر اخبار نمایشگاه و رویدادها و برنامه‌های جنبی روزانه که در این نمایشگاه‌های تخصصی شیراز برگزار می‌شود یک غرفه نمایشگاهی مجهز به کامپیوتر ، لپ تاپ، فکس و اینترنت برای اطلاع رسانی خبرنگاران در نظر گرفته شده که در قالب آن خبرنگاران و عکاسان می‌توانند اخبار نمایشگاه را در سریع ترین زمان ممکن به رسانه‌های خود انتقال دهند.

وی از معرفی رسانه برتر در روز آخر نمایشگاه هم خبر داد و افزود: برپایی کارگاه آموزشی گردشگری و رسانه و برگزاری مسابقه گزارش نویسی حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز در این نمایشگاه پیش بینی شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری فارس متقاضیان حضور در این نمایشگاه می توانند به وب سایت Shirazite.com مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار