معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم با اشاره به اینکه ۴۸ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان قم عضو هستند، گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی مکلف و موظف به حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین عموم مردم هستند.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۹ 20 November 2023

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان قم که در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کتابداران در ۹ تیر ۱۳۹۰ گفت: رهبر انقلاب در این دیدار خواستار ایجاد برنامه‌های مطالعاتی برای قشرهای مختلف شده است.

معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم عنوان کرد: تک تک کتابداران ماموریت دارند تا بر چگونگی و چه خواندن مخاطبان و تعیین سلیقه آنها برنامه‌ریزی کنند.

وی اظهار کرد: کتابداران و متولیان امر کتاب به صورت هنرمندانه، نسل جوان را به مطالعه و کتابخوانی سوق دهند.

معاون استاندار قم بیان کرد: امروز نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان قم، ۴۲ کتابخانه با مجموعه مشارکت‌ها با ۱۱۱ کارمند دارد که به بیش از ۴۸ هزار عضو کتابخانه خدمت‌رسانی می‌کنند.

مقیمی با بیان اینکه مجموعه‌های فرهنگی قم پشتوانه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هستند، گفت: همه دستگاه‌های فرهنگی مکلف و موظف به حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی برای اجرای برنامه‌های کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تاریخ نشان داده است، هر وقت ملت‌ ما، محکم‌تر و مقتدرتر در برابر جبهه کفر ایستاده، پیشرفت و توسعه ایران اسلامی و آرامش درونی جامعه بیشتر بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار