رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر ضرورت احصاء مسائل کلیدی استان و دستگاه‌ها به طوری که منجر به تعیین سه مسئله اصلی استان و تدوین کاربرگ‌های مربوطه بر اساس نظام نامه مدیریت بهره‌وری گردد تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۷ 20 November 2023

سومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی عضو روز یک شنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در سالن شماره ۲ استانداری برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، جهانگیر شاهینی با تشریح چرخه مدیریت بهره وری با سه بخش اصلی شامل : رویکردها، پیشران‌ها و پیامد‌ها گفت: تمرکز بر اولویت ها، مردمی سازی، نخبه سپاری و مسئله محوری از جمله رویکرد‌های اصلی نظام چرخه مدیریت بهره وری به شمار می‌رود.
وی افزود: در حوزه «پیشران ها» نیز توانمندسازی متولیان بهره وری، گفتمان سازی و هم افزایی و همچنین افزایش مشارکت و همسوسازی بازیگران کلیدی مورد تاکید قرار دارد.
وی پیامد‌های نظام چرخه مدیریت بهره وری را نیز بلوغ یادگیری، ارتقای مستمر بهره وری و تسریع حرکت ملی بهره وری دانست و افزود: رشد مقطعی و کوتاه‌مدت بهره‌وری متضمن پیشرفت پایدار و دستیابی به حیات طیبه نخواهد بود و چرخه مدیریت بهره‌وری به‌عنوان نقطه مرجع ایجاد همگرایی در حرکت ملی بهره‌وری سعی در ایجاد یک سازوکار پایدار برای ارتقای مستمر بهره‌وری دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر ضرورت احصاء مسائل کلیدی استان و دستگاه‌ها به طوری که منجر به تعیین سه مسئله اصلی استان و تدوین کاربرگ‌های مربوطه بر اساس نظام نامه مدیریت بهره‌وری گردد تاکید کرد.
شاهینی گفت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان دبیرخانه کمیته بهره‌وری تلاش می‌کند تا میزان بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی را مورد رصد و پایش قرار دهد
دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان اظهار کرد با شکل‌گیری دبیرخانه کمیته بهره‌وری استان سعی بر این است تا نظام نامه چرخه مدیریت بهره‌وری مورد توجه قرار گرفته و با همراهی اعضای کمیته بتوانیم بر اساس اولویت‌های تعیین شده بر مبنای سند توسعه و سند آمایش استان واسناد بالا دستی باعث پیشرفت و توسعه استان در تمامی زمینه‌ها گردیم.
شاهینی با اشاره به اینکه نظام‌نامه چرخه بهره‌وری از نیمه سال جاری از سوی سازمان اداری استخدامی کشور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، یادآور شد این برنامه در راستای الزامات قانونی در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.
در پایان جلسه؛ بخش‌های کشاورزی، آب، گردشگری و سلامت به عنوان حوزه‌های اولویت‌دار در بهره‌وری استان انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار