رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: احاله و واگذاری طرح‌های مرتع‌داری به مجریان و بهره‌برداران، شامل حفاظت، افزایش پوشش گیاهی و علوفه دام بسته به نوع پروژه‌های پیش‌بینی شده در طرح‌ها است.
کد خبر: ۱۱۳۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶ 19 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،نصرت اله اکبری افزود:11 فقره طرح مرتع‌داری احاله شده است که این تعداد طرح، در قالب 27 هزار و 700 هکتار طرح مرتع‌داری در اختیار بهره برداران قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه این طرح شامل طرح‌های مرتع داری یساول شهرستان کمیجان، راونج دلیجان، فیض آباد، سعیدآباد و چشمه خان وردی آشتیان و شورجه ساوه میباشد عنوان کرد: ۵۵۵۰ هکتار طرح بازنگری در مراتع حر شهرستان اراک، حریقان و حصارچای ساوه، آغداش جنوبی خمین و پیک زرندیه به مجریان و بهره برداران واگذار شد.
 
اکبری افزود: اهداف احاله و واگذاری طرح‌های مرتعداری به مجریان و بهره برداران، شامل حفاظت، افزایش پوشش گیاهی و علوفه دام بسته به نوع پروژه‌های پیش بینی شده در طرح هاست.
 
او با اشاره به اینکه قرارداد‌های مشارکتی بین مجریان و بهره برداران مراتع با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، ۳۰ ساله است، افزود: طرح هایی که در این مراتع اجرایی خواهد شد، شامل عملیات بیولوژیک همچون بذرکاری، کپه کاری، بذرپاشی و ... و عملیات بیومکانیک همچون بانکت بندی، تراس بندی و بوته کاری و ... و پروژه‌های مدیریتی شامل احداث آبشخور دام و قرق مراتع است.
 
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با بیان اینکه در این قرارداد نظارت فنی و تهیه نهاده بر عهده اداره کل است، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۴۴۳ فقره طرح مرتع داری در استان تهیه شده که تاکنون ۳۴۸ فقره واگذار شده و مابقی در دستور کار برای واگذاری مدیریت است که بیشترین این طرح‌ها در شهرستان‌های اراک، شازند، تفرش، ساوه و زرندیه قرار دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار