به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی صورت گرفت:
درمراسمی از کتاب بررسی تطبیق آموزش و پرورش از نگاه قوانین به نویسندگی منوچهر سیف السادات رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ 18 November 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش استان در آئین رونمایی از این کتاب با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت:هفته کتاب و کتابخوانی که از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه نامگذاری شده بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در جامعه است.
حسنعلی عزت خواه با اشاره به فواید کتابخوانی و آثار شگفت انگیز آن بر زندگی فردی و اجتماعی انسان افزود:افزایش اطلاعات عمومی، شناخت انسان از دنیای پیرامونی خود، کاهش استرس و بهبود سلامت روان و جسم، بالابردن دامنه واژگان، تقویت حافظه، فن بیان، قدرت گفتگو و ارتقاء مهارت‌های تفکر، تخیل از مهمترین فواید مطالعه برای انسان‌ها است.
وی کتاب را غذای روح و عاملی مهم برای انتقال قدرت، ثروت، سیاست و فرهنگ از جامعه‌ای به جامعه دیگردانست و گفت:کتاب دانای بی زبان که می‌توان با آن جهانی را فتح کرد.
عزت خواه با بیان اینکه اگر بخواهیم جهشی موفقیت آمیز در زندگی فردی و اجتماعی خود داشته باشیم باید به کتاب و مطالع کردن متوسل شویم افزود: پیشران توسعه کشور و فرهنگ، توجه به کتاب و کتابخوانی بوده و نهاد کتابخانه‌های عمومی با استفاده از ظرفیت اولیاء، دانش آموزان و معلمان می‌تواند فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را بخوبی در جامعه نهادینه و ترویج دهد.
سید منوچهر سیف السادات نویسنده کتاب بررسی تطبیق آموزش و پرورش از نگاه قوانین نیز در این آئین، تالیفش را حاصل کار سمینار دانشگاهی در دوران تحصیلی خود در مقطع دکترا دانست و گفت:در این کتاب، تطبیق آموزش و پرورش از سه نگاه قوانین جمهوری اسلامی ایران، حقوق بشر و هوش مصنوعی بررسی شده است.
وی، به نقش و جایگاه مهم آموزش و پرورش در تربیت و پرورش انسان‌های متعهد، متخصص و سازنده اشاره کرد و افزود:یکی از زیرساخت‌های اساسی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه هر کشوری دستگاه انسان ساز آموزش و پرورش است.
سیف السادات، تقویت و حمایت از آموزش و پرورش برای تربیت و پرورش انسان‌های متعهد وماهر را لازم و ضروری دانست و گفت: ساختن ایران قوی در گرو داشتن نیروی انسانی و آموزش و پرورش قوی است که در سند تحول بنیادین به خوبی پرداخته شده است که باید برای اجرای دقیق همه مفاد آن اهتمام بیشتری از سوی متولیان صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار