امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: مشارکت بالا، غیر از تقویت پایه‌های مشروعیت و مقبولیت یک نظام سیاسی، شاخصی برای افزایش اقتدار ملی هم هست.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹ 17 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حجت‌الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی‌داشت روز پرستار اظهار کرد: در مورد ارزش و شرافت شغل پرستاری، یک نقطه‌ی اصلی وجود دارد و آن، کمک به انسان نیازمند است؛ پرستار کسی است که به انسانی که محتاج کمک است، مثل فرشته‌ی نجات کمک می‌کند. کمک به نیازمند در همه‌ی فرهنگ‌ها یک ارزش والا است؛ آن هم نیازمندترین فرد، یعنی بیمار. کمک به نیازمند، یک نکته‌ی مهمّ برجسته است.

وی افزود: یکی از دستورات اهل سلوک و اهل مسیر توحیدی و اخلاق، کمک به نیازمند است؛ یعنی پرستار وقتی مشغول حرفه‌ی خود است در واقع دارد یکی از دستورات مهم سلوک توحیدی را به عمل می‌آورد و این ارزش بسیار والایی است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با تبیین اینکه پشت پرده آتش‌بس چند روزه در غزه چیست؟ خاطر نشان کرد: هیئت حماس به ضرورت رساندن سوخت به غزه را در اسرع وقت و در چارچوب شرایط بشردوستانه تاکید کرد؛ مقامات تل‌آویو و آمریکا سعی دارند با توقف چند ساعته جنگ و ارسال چند کامیون مواد غذایی و دارویی و آن هم فقط برای جنوب غزه، به جهانیان وانمود کنند که به جان غیرنظامیان فلسطینی اهمیت قائل هستند تا از خشم جامعه بین‌المللی بکاهند، اما این خیمه‌شب‌بازی‌ها فقط برای فریب افکار عمومی و کاستن از خشم کشور‌های عربی از کشتار بیشتر فلسطینیان است.

وی گفت: دولت نتانیاهو بر روی عادی‌سازی روابط با کشور‌های عربی چشم دوخته است و تا زمانی که مخالفت‌های حکام سازش‌گر عرب، خللی در حمله زمینی به غزه ایجاد نکند، به کشتار فلسطینیان ادامه خواهد داد چیزی که تاکنون به تحقق پیوسته است، ولی در صورتی که احساس کنند روند سازش به خطر افتاده است، تا حدودی از مواضع خود عقب‌نشینی خواهند کرد و توقف محدود عملیات زمینی هم در این زمینه انجام می‌شود.

جعفرزاده با تشریح چشم‌انداز انتخابات مجلس دوازدهم و الزامات آن عنوان کرد: اولین تصویری که دورنمای یک انتخابات پرشور را در ذهن مردم ترسیم می‌کند رقم داوطلبانی است که برای رقابت ثبت‌نام می‌کنند. با این معیار، انتخابات آتی، صاحب یک نصاب چشم‌گیر است. تعداد داوطلبان این دوره، بالاترین عدد در بین تمامی ادوار انتخابات مجلس است.

امام جمعه اصلاندوز ادامه داد: مشارکت بالا، غیر از تقویت پایه‌های مشروعیت و مقبولیت یک نظام سیاسی، شاخصی برای افزایش اقتدار ملی هم هست. به این ترتیب، هر رفتار و رویکردی که نرخ مشارکت واقعی شهروندان در انتخابات را بالا ببرد عملاً رفتاری در مسیر تقویت مشروعیت و مقبولیت و اقتدار ملی هم هست. متقابلاً، هر اقدامی که ضد مشارکت باشد نهایتا با ایده «ایران قوی» مغایرت دارد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد رکن اصلی در افزایش مشارکت عمومی، تأمین عنصر «رقابت»، البته با حضور رقابت کنندگان واقعی و اصلی است. در این باره باید با دقت و قاطعیت از یک‌سو و وسعت نظر از سوی دیگر زمینه رقابتی‌ترشدن انتخابات فراهم شود. مقام معظم رهبری چهار اصل «امنیت، مشارکت، سلامت، و رقابت» را از ارکان یک انتخابات مطلوب دانسته و متولیان را به تأمین این اصول و ارکان فراخوانده‌اند.

جعفرزاده در پایان با انتقاد از اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: تبدیل منطقه تاریخی تپه نادری به یک فضای گردشگری ایده‌ای است که به صورت ویژه می‌تواند بر توسعه و پیشرفت اصلاندوز آثار مبارکی داشته باشد که ما در این زمینه پیگیری‌های زیادی داشته‌ایم و حتی استاندار هم دستوراتی در این زمینه صادر کرده؛ اما تعلل میراث فرهنگی و بی دغدغه بودن متولیان این اداره کل نسبت به امورات مردم باعث شده این موضوع به فراموشی سپرده شود لذا در این مورد انتقادی نسبت به این اداره کل وارد است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار