معاون دادستان یزد گفت: به طور میانگین ماهیانه 100 میلیارد ریال کلاهبرداری رایانه ای، در یزد صورت می گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ 14 November 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمد نعیمی نژاد اظهار کرد: از 700 میلیارد کلاهبرداری رایانه ای صورت گرفته بیش از نیمی از آن مربوط به ارزهای دیجیتال نامعتبر، ناشناس و قلابی است که به طور معمول مال قربانی قابل برگشت نیست.
معاون دادستان یزد خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از شیوه کلاهبرداری در شرایط کنونی، هک(دسترسی غیرمجاز) گوشی تلفن همراه و درخواست پول قرضی به بهانه پر شدن سقف کارت به کارت است، بدین صورت که گوشی قربانی از طریق لینک های آلوده هک می شود و از طریق آن به تمام شماره ذخیره شده داخل گوشی یک پیامک ارسال می شود:"... که سقف کارت به کارت بانکی من پر شده لطفا 5 میلیون به شماره حسابی که ارسال می کنم واریز کن پس از ساعت 12 شب پول شما را بر می گردانم."
این مقام قضایی گفت: در این روش معمولا افراد بدون تماس با فرد ارسال کننده پیامک اقدام به واریز وجه می کنند که قربانی های این روش از کلاهبرداری هم معمولا زیاد است.
وی افزود: البته کلیک(ورود) بر روی لینک(آدرس مجازی)های آلوده که به بهانه ارسال ابلاغ و احضار دادگستری، سهام عدالت و یا واریز یارانه، قربانی می گیرد نیز می تواند به دسترسی به اطلاعات به کارت های بانکی قربانی ختم شده و حساب بانکی افراد را خالی نماید.
معاون دادستان یزد و سرپرست دادسرای شهید قدوسی، بهترین روش مقابله با این نوع کلاهبرداری ها را افزایش اطلاعات مردم و آگاه سازی آحاد جامعه ذکر کرد و گفت: نباید به درخواست های وجه قرضی بدون تماس و اطمینان از موضوع پاسخ داد و در خصوص لینک های آلوده نیز مردم باید مطمئن باشند، دستگاه های دولتی از طریق سرشماره های شخصی اقدام به ارسال لینک نمی کنند و هر نوع لینک ارسالی به بهانه های مختلف اداری و قضایی با سرشماره های شخصی می تواند جعلی و آلوده باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار