مرکز مردمی نفس شهرستان محلات در ستاد مرکزی شبکه بهداشت و درمان محلات افتتاح شد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 13 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه در مراسم افتتاح مرکز مردمی نفس شهرستان محلات اظهار داشت:در شش ماهه نخست سال جاری، ۲۸۸ زایمان اتفاق افتاد که ضمن کاهش ولادت، ۵۶ مورد سقط نیز ثبت شد. در این مدت موارد سقط در مقایسه با ولادت از ۱۵.۵ درصد به ۱۹ درصد رسیده است. برآورد می‌شود که تعداد سقط‌های غیرقانونی و ثبت نشده شهرستان دو برابر این میزان باشد.

مسعود مظلومی: در سال جاری از وقوع ۱۵ سقط توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلوگیری شده است. امید است با راه‌اندازی مرکز نفس شاهد افزایش پیشگیری از سقط در شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۴ درصد جمعیت شهرستان محلات در نقاط شهری زندگی می‌کنند، گفت: با بررسی‌های صورت گرفته بیشترین میزان آمار سقط ناشی از مشکلات خانوادگی و مشکلات اقتصادی است.

حجت‌الاسلام رضا تاج‌آبادی، دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: به واسطه اعتقادات و باورهای غلط جامعه و عوارضی از قبیل تن ندادن به سختی‌های به دنیا آوردن و بزرگ کردن فرزند، شاهد قتل روزانه تعدادی زیادی جنین در کشور هستیم.

وی این اقدام را جاهلیت مدرن دانست و افزود: اقتدار ما به جمعیت بستگی دارد و جمعیت یکی از مولفه‌های قدرت و امنیت کشور به شمار می‌رود. با شکل‌گیری هیئت‌های اندیشه‌ورز، افراد دارای تجربه در جبهه‌سازی پای کار آمده و کمک کنند تا نفس به عنوان یکی از قرارگاه‌های مهم در بحث جوانی جمعیت بتواند با قدرت بیشتر به مردمی‌سازی طرح بپردازد. اگر این جبهه تشکیل شده و کار دست مردم سپرده شود، این اقدام به خوبی و درستی انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار