معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: محصولات هنر رضوی حاصل جوشش هنری می‌دانم که امتداد زیارت فارغ از زمان و مکان در خانه زائران بعدِ بازگشت از سفر مشهد مقدس است.
کد خبر: ۱۱۳۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 12 November 2023

به گزارش تابناک رضوی مریم جلالی در مراسم رونمایی سامانه فروش برخط محصولات هنر رضوی با بیان این مطلب افزود: زنان ما همیشه مولد بوده و با استفاده از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی عشق، عاطفه، سلامتی و ثروت تولید می‌کنند.
معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اهمیت معنا در تولید صنایع‌دستی اظهار کرد: محصولات هنری رضوی نمادی برای تداعی معانی است.
جلالی گفت: این که سنگ، چوب، شیشه، خاک و تارو پود را به هنر تبدیل می‌کند حاصل نگاه شرقی است که اسلام برای ما به ارمغان آورده است.
او با اشاره به مکتب هنری رضوی اظهار کرد: هنر رضوی در آرایه‌ها، در گنبد، معماری و هرآنچه در حرم مطهر رضوی وجود دارد تجلی پیدا می‌کند.
جلالی بر ضرورت اتصال منش، بینش و نگرش تاکید و تصریح کرد: امروز روزی است که فرهنگ رضوی و فرهنگ اسلامی با تکنولوژی و با تکیه بر نگرش، بینش و منش دنیای بیکران زیارت را به زندگی متصل کرده‌اند.
در ادامه این مراسم با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سید جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حجت الاسلام والمسلمین «سید جلال حسینی» معاون تبلیغات آستان قدس رضوی، عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، سامانه فروش برخط محصولات هنر رضوی رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار