مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش‌بینی کرد تولید انواع مرکبات امسال در استان با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته از مرز ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن عبور کند.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 12 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا رحمان فیض‌قربانی با اشاره به آغاز فصل برداشت مرکبات در استان اظهار کرد: یک هزار و ۳۵۵ هکتار از باغات استان کرمانشاه به کشت مرکباتی نظیر پرتغال، لیموترش و شیرین، گریپ فروت، نارنج و نارنگی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از سطح باغات مرکبات استان در شهرستان قصرشیرین واقع شده است و مابقی در گیلانغرب، سرپل‌ذهاب و پاوه افزود: پرتغال، لیموشیرین و ترش و نارنگی عمده مرکبات استان را تشکیل می‌دهد که برداشت آن‌ها از مهر آغاز و تا آذرماه ادامه دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: برداشت مرکبات در استان با برداشت لیموشیرین رقم فلسطینی معروف به لیموقصری در شهرستان قصرشیرین از ۱۵ آبان ماه آغاز شده و با برداشت سایر مرکبات از جمله پرتقال والنسیا تا اواسط بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

زمینه اشتغال بیش از ۱۵۰۰ نفر در باغات مرکبات استان

فیض قربانی یادآور شد: محصولات مرکبات استان خواهان زیادی دارد به طوری که لیموشیرین تولیدی در باغات استان که یک رقم محلی محسوب می‌شود به دلیل شرایط خاص آب و هوایی منطقه از نظر عطر و طعم و کیفیت منحصر به فرد بوده و طرفداران زیادی دارد.

وی اظهار کرد: کشت مرکبات در استان کرمانشاه زمینه اشتغال بیش از هزار و ۵۰۰ نفر را به طور مستقیم و غیرمستقیم در سطح استان فراهم کرده است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار