ضرورت بپا خواستن تمام دولت‌های برای حمایت از غزه، ترویج برنامه‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی، گرامیداشت یاد و خاطره پدر موشکی ایران، توسعه زیرساخت‌ها و معرفی ظرفیت‌های گردشگری دشتستان بخشی از خطبه‌های نماز جمعه برخی از شهرستان‌‍های بوشهر است.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 11 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر:
شهرستان جم با کمبود کتابخانه مواجه است

امام جمعه جم گفت: شهرستان جم با وجود ظرفیت‌های فراوان با کمبود کتابخانه روبرو است و باید کتابخانه‌های جدید در شهرستان ساخته شود.

حجت‌الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم اظهار کرد: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ضرورت رشد و تعالی جامعه است. مطالعه، راهی برای شناخت و تشخیص الگو‌ها است و باید کتاب خواندن را در خانواده ترویج کرد.

وی تصریح کرد: از محل مسئولیت‌های اجتماعی نیاز به ساخت حداقل چهار کتابخانه عمومی در سطح شهرستان است چراکه جم با وجود پیشینه علمی و مردمی فرهنگ دوست شهرستان جم از حیث زیرساختی وضعیتی مطلوبی ندارد.

امام جمعه جم با اشاره به تبدیل غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تصریح کرد: سخنان اخیر سیدحسن نصرالله هشدار صریحی به رژیم اشغالگر قدس مخابره کرده است.

وی ادامه داد: خطوط قرمز جبهه مقاومت در سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به‌صورتی آشکار مطرح شده است، یکی پایان جنگ و دیگری پیروزی حماس در غزه.

محمدی با اشاره به راهبرد مقاومت اضافه کرد: حالا هدف مقاومت ستون اقتصادی اشغالگران است، «بستن راه صدور نفت و ارزاق به سرزمین‌های اشغالی توسط دولت‌های اسلامی»، روز‌های سخت و دشوار، اما سرشار از پیروزی در راه است.

امام جمعه جم بیان کرد: رژیم غاصب در یک بازی باخت باخت عملاً قافیه جنگ را باخته است و تنها روی راه پیش روی او گسترش جنایات و نسل‌کشی مردم بی‌پناه و شجاع غزه است.

وی با گرامیداشت سالروز رحلت علامه طباطبایی چشمه جوشان و فیاض دانش و عرفان و تقوا افزود: از ویژگی‌های بارز ایشان التزام علمی و عملی به مفاهیم و معارف اسلام ناب و اصیل و ارادت، مودت و ولایت بسیار عمیق نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

زیرساخت‌های گردشگری شهرستان دشتستان نیاز به توسعه دارد

امام جمعه دشتستان گفت: زیرساخت‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان دشتستان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: دشتستان دارای طبیعت زیبا، تاریخ کهن و آثار تاریخی فراوان است که باید برای جذب گردشگر در شهرستان اقدامات اساسی انجام شود.

وی همچنین خواستار فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز اعم از مسافرخانه و مهمانپذیر و پارک‌های سرسبز زیبا و جذاب و امکانات بهداشتی برای مسافران شد.

امام جمعه دشتستان تصریح کرد: در حوزه گردشگری تعطیلی خانه مبله‌هایی که بدون مجوز و غیرقانونی و به دور از نظارت فعالیت دارند باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مصلح با اشاره به ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی ادامه داد: ایجاد رغبت و عادت به مطالعه و کتابخوانی در کودکان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تلاش برای ایجاد عادت به مطالعه باید از اولویت‌های مهم کارگزاران فرهنگی باشد که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارند.

امام جمعه دشتستان با اشاره به توانمندی جبهه مقاومت در جنگ غزه گفت: غزه به خط مقدم و نماد جبهه مقاومت تبدیل شده و این موضوع در سخنان دبیر کل حکیم و شجاع حزب‌الله مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

مصلح افزود: اگر با "طوفان‌الاقصی" حیثیتی از ستون نظامی و امنیتی اسرائیل چیزی باقی نماند حالا هدف مقاومت ستون اقتصادی اشغالگران است.

توان نیرو‌های مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن است

توان مقاومت گسترده‌تر از حد تصور دشمن است و تنها در حد بازدارندگی خلاصه نشده است

حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار کرد: چنانچه شرایط نبرد به‌گونه‌ای پیش برود که منتج به حضور جبهه مقاومت در میدان نبرد با دشمن صهیونیستی شود، به طور قطع تل‌آویو و حامی اصلی آن با خاک یکسان خواهد شد.

وی بیان کرد: اطفال و نونهالان در آغوش مادر و پدر در زیر سقف خانه‌ها پرس می‌شوند و امروز زخمی‌ها نیاز به دارو دارند، اما کسی کاری نمی‌کند، آیا سازمان‌های جهانی ساخته شده غربی برای منافع مظلومان حرکت می‌کنند یا یا بر علیه آنها.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: دشمنی یهود با مسلمانان، تاریخی و ریشه‌دار است، با دشمنان اسلام و غیر مسلمانان، باید با هر یک برخوردی مناسب با رفتار خودشان شود، دوستان و دشمنان خود را همراه با تحلیل صحیح و عوامل روحی و اجتماعی آنان بشناسیم.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: کتاب پرورش دهنده قوه تخیل و گسترش قدرت تفکر، برای دست‌یابی شناخت خود، جامعه و جهان است.

کارگر در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: یکی از ضعف‌های امروز در حوزه شناختی عدم آگاهی از قانون اساسی است و امروز توجه به قانون اساسی و مبارزه با قانون شکن، امر به معروف و نهی از منکر و مصداق تقوا است.

وی یاد آور شد: مدعیان دین انسانیت که نه دینتان انسانیت دارد و نه انسانیت تان دین دار است چرا در قبال مظلومیت امروز انسانیت در غزه سکوت کرده‌اید؟ امروز مردم بی خانه شده‌اند. هر لحظه ویرانی و فوت عزیزان در جلوی چشمانشان هست.

ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور فرصت مغتنمی برای استان و بخصوص گناوه است

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گناوه اظهار کرد: سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی رهبر فرزانه انقلاب در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی برای اقدام به روسای سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شده است.

وی گفت:دریا و اقیانوس‌ها از مواهب الهی و ذخایری عظیم و منابع سرشاری برخوردارند که در استان بوشهر این نعمت بزرگ وجود دارد و باید از این منابع با استفاده از سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبری که به دستگاه‌ها مهلت و مدت آن معین شده است، عمل شود.

امام جمعه گناوه افزود: یکی از بند‌های ابلاغی، حمایت از سرمایه گذاران بومی و محلی در طرح‌های توسعه‌ای و فعالان اقتصادی، بنگاه‌های کوچک و متوسط در حوزه‌های مختلف است که می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی به جنایت رژیم غاصب اسرائیل علیه ملت مظلوم غزه اشاره کرد و گفت: درحالی که بیش از ۳۰ روز از عملیات " طوفان الاقصی "می گذرد، شاهد نسل کشی، جنایت، بمباران اطفال، دانش آموزان، زنان و کودکان و بیماران در غزه هستیم، اما متاسفانه مجامع بین المللی که بویی از بشریت در آن‌ها وجود ندارد سکوت کرده اند.

رکنی حسینی افزود: اگر بنا باشد مجامع بین المللی هم آتش بسی را اعلام کنند، آمریکا آن را وتو می‌کند که در صورت انجام به آن، رژیم صهیونیستی در باتلاق غزه درگیر و شکست سختی را متحمل خواهد شد.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: در تمام کشور‌ها یک بیداری و خیزش عمومی علیه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین برپا شده که نمونه بارز آن تجمع مردم آمریکا با دردست داشتن پرچم سه رنگ نظام مقدس جمهوری اسلامی و تصویر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و بزرگداشت علامه سیدمحمد حسین طباطبایی، گفت: علامه طباطبایی فرهیخته و عارفی کامل است که عمر شریف خودرا برای شکوفایی معارف دینی و گسترش آن در جامعه انسانی هدیه کرد.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه سهم مطالعه بجز ادعیه و قرآن در ایران کم است، افزود: گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی لازمه رشد و تعالی جامعه است.

رکنی حسینی گفت: اگر بخواهیم بحث کتابخوانی را در جامعه فرهنگ سازی کنیم باید رغبت و عادت به مطالعه را در کودکان و نوجوانان شروع و نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: ایجاد عادت به مطالعه باید از اولویت‌های مهم کارگزاران فرهنگی باشد.

مردم شهرستان عسلویه از پرداخت نشدن عوارض آلایندگی گلایه دارند

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ۱۱ هزار نفر در غزه شهید شدند و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ کودک به شهادت رسیدند و این رژیم کودک‌کش از هر درنده‌ای درنده‌تر است.

وی اضافه کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا این جنایات می‌کند اگر پشتیبانی و حمایت و کمک تسلیحاتی آمریکا نبود در همان هفته اول از بین رفته بود.

امام جمعه عسلویه در خصوص بیمارستان عسلویه بیان کرد: بر اساس بیان فرماندار شهرستان و تماس تلفنی که با استاندار داشتم پیمانکار بیمارستان مشخص شده و به زودی کلنگ زنی خواهد شد و مشکل درمانی مردم شهرستان به نحو شایسته حل شود.

وی عنوان کرد: امیدواریم خدمت رسانی به مردم شهرستان شتاب بیشتری بگیرد، هفته قبل فرماندار عسلویه چندین مدیرکل دعوت کرد و پیگیر مشکلات شهرستان بود که امیدواریم برای رفع مشکلات کمک کنند.

هاشمی‌نژاد به واریز نکردن عوارض آلایندگی اشاره کرد و افزود: واریز نکردن عوارض آلایندگی برای شهرستان عسلویه یک معضل است و از مسئولین مربوطه می‌خواهیم مجدانه پیگیر باشند.

وی ادامه داد: سازمان محیط زیست هم بررسی کند و در برخی تاییدیه‌ها که به بعضی‌ها دادند تجدید نظر کنند، بعضی شهرستان‌های استان‌های هم‌جوار هم ادعای عوارض آلایندگی دارند و می‌گویند ما هم از آلودگی‌ها متضرر شدیم. عینک درشت‌تری بزنید بررسی کنید حق را باید به حق دار بدهند نه به مدعی.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: هوای چهار شهرستان جنوبی متأثر از آلایندگی است، ولی با چشم بدون عینک و یک ذره انصاف می‌توان دید که عسلویه مستحق عوارض آلایندگی است و عسلویه باید دیده شود.

وی بیان کرد: بزرگان و مجریان می‌خواهند تصمیمی بگیرند و باید زودتر اعمال کنند. چرا بحث عوارض متوقف کردید؟ این موضوع مطالبه مردم است و در دیدار‌های مردمی ما در بین مردم دهیاران شورا‌ها شهرداران از این پرداخت نکردن عوارض آلایندگی گلایه دارند.

دریافت وام خرد برای مردم تبدیل به یک آرزو شده است

حجت‌الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه خورموج با بیان اینکه همه سازمان‌ها و برنامه ریزان فرهنگی وظیفه دارند برای ایجاد میل و انگیزه به کتاب و کتابخوانی در جامعه گام بردارند افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: باید جوری بشود که در سبد کالای مصرفی خانواده‌ها، کتاب یک سهم قابل قبولی پیدا کند و کتاب را برای خواندن بخرند.

وی افزود: با وجود پیشرفت‌های دیجیتالی و گسترش روزافزون شبکه‌ها و فضا‌های مجازی هیچ چیز جای انس با کتاب را نمی‌گیرد. علاوه بر نوسازی و تجهیز کتابخانه‌های فعلی شهرستان، ساخت یک کتابخانه مرکزی استاندارد که دارای مرجعیت در حوزه کتاب باشد، برای رفع نیاز مطالعاتی این قشر عظیم ضروری است.

امام جمعه خورموج تاکید کرد: کتابخانه‌های موجود فعلی، نیاز محققان و پژوهشگران را تأمین نمی‌کند، بنابر این وجود یک کتابخانه مرکزی در شهرستان ضروری است.

زاهددوست با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: جهان در حال تماشای وحشتناک‌ترین نسل‌کشی و قتل عام زنان و کودکان در غزه مظلوم توسط رژیم حیوان صفت صهیونیستی است. تشبیه این موجودات پلید و نحس به حیوان، هم توهین به حیوانات زبان بسته است.

وی گفت: این رژیم بی آبرو و دیوصفت تمام قوانین بین‌المللی و اخلاق و انصاف را زیر پا له کرده است. بدون شک امروز سردمداران این رژیم جنایتکار جنگی هستند و اگر عدالتی در دنیا باشد، باید خودشان و حامیانش در مجامع بین المللی محاکمه و اعدام شوند.

امام جمعه دشتی بیان کرد: این روز‌ها که مردم تحت فشار اقتصادی هستند گاهی بخاطر گرفتاری و ضرورت، بخاطر رهن خانه، یا درمان، یا تأمین نیاز ضروری خانواده نیاز به یک مبلغ مختصری وام پیدا می‌کند، ولی متأسفانه امروز دریافت وام خرد برای مردم تبدیل به یک آرزو شده است.

وی افزود: بنده به عنوان امام جمعه افراد زیادی به دفترم مراجعه می‌کنند و نیازمند حتی پنج میلیون یا ۱۰ میلیون وام هستند، ولی به بانک مراجعه می‌کنند و تقاضای مثلاً ۲۰ میلیون وام می‌کنند که مورد موافقت قرار نمی‌گیرد.

زاهددوست خطاب به وزیر اقتصاد گفت: بانک مرکزی اگر در کلان اقتصاد سیاستی را تدوین می‌کنید به فکر محرومین و مستضعفین و افراد گرفتار جامعه هم باشید. مبادا به خاطر برخی سیاست‌های اقتصادی، مستضعفین زیر دست و پای پولدار‌ها له بشوند.

وی با بیان اینکه ما از بانکداری اسلامی خیلی فاصله داریم و پول‌های مردم که در حساب بانک‌ها است، اما در روز گرفتاری به درد خود مردم نمی‌خورد اظهار کرد: همه باید مردمی که تحت فشار‌های زندگی هستند را درک کنیم و مبادا مردم را تحت این همه فشار اقتصادی و گرفتاری زندگی تنها بگذاریم.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار