سیزدهمین جشنواره زوجهای جوان کارکنان شاغل نیروی پدافند هوایی ارتش در مشهد پایان یافت.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹ 09 November 2023

به گزارش تابناک رضوی، .امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش قلب معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن تشکر از عوامل برگزاری این مراسم گفت: زن و مرد، خانواده را به‌عنوان کوچک‌ ترین واحد اجتماعی تأثیرگذار بر فرهنگ جامعه تشکیل می‌دهند و خانواده خاستگاه توالد و تکاثر انسانی و رمز و راز پایداری و ماندگاری بشریت و معیار و راهنمای رفتار و استحکام‌ بخش ملاک‌ های اخلاقی و تربیتی برای فرزندان است.

امیر سرتیپ خوش قلب ارتباط تنگاتنگ نقش اجتماعی زن با جایگاه وی در خانواده را یادآور شد و افزود: زن، محور و پایه ساختار خانواده و اصلاح‌گر و زمینه‌ ساز موفقیت در زندگی اجتماعی می‌باشد.

وی ادامه داد: فضای صمیمی، تنها راه ساختن خانواده خوشبخت است که به نوبه خود نقش مهمی در امنیت روانی دارد و در زندگی تمام افراد جامعه نمود پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر روشندل با بیان اینکه تشکیل خانواده مهمترین ترین وظیفه زن و مرد است، گفت: رعایت احترام متقابل، اظهار محبت و وظیفه شناسی زوجین، پایه های زندگی را مستحکم می کند.

وی افزود: رازداری، وفاداری و صبوری متقابل از دیگر مواردی است که در استحکام و دوام زندگی نقش دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین روشندل در ادامه با اشاره به اینکه اسلام نقش‌ های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی خاصی برای زن در نظر گرفته است، اظهار کرد: نقش تربیتی و فرهنگی زن از طریق جایگاه بی‌بدیل وی در خانواده تحقق می‌یابد و زن به عنوان فردی مسئول در خانواده نقش تعیین‌ کننده‌ای در تربیت فرزندان داشته و از این طریق در ارتقای فرهنگ جامعه بشری نقش مهمی ایفا می‌کند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش خاطر نشان کرد: در زندگی نباید باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه کنیم همچنین زوجین باید قدردان زحمات نسبت به همدیگر و رازدار هم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین روشندل در پایان سخنرانی خود در سیزدهمین جشنواره زوجهای جوان، گفت: در این همایش پر برکت و در این مکان مقدس، از زن مسلمان می‌خواهیم نهاد و باطن خجسته خویش را بشناسند و نقش‌های تربیتی، فرهنگی و اجتماعی خود را از طریق نهاد خانواده تحقق بخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار