استاندار لرستان با اشاره به اینکه محرومیت زدایی یکی از رویکردهای مهم نظام است، گفت: عدم تمرکز امکانات در یک نقطه، اقدامی در جهت رویکردهای پدافند غیرعامل در زمان جنگ و تهدیدها محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴ 08 November 2023

به گزارش تابناک لرستان، فرهاد زیویار ظهر امروز در شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور معاون سلامت پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه محرومیت زدایی یکی از رویکرد‌های مهم نظام است، اظهار کرد: عدم تمرکز امکانات در یک نقطه متمرکز، اقدامی در جهت رویکرد‌های پدافند غیرعامل در زمان جنگ و تهدید‌ها محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در پدافند غیرعامل دشمن حاضر و محسوس نبوده و با اجرای برنامه‌های آن خسارات و تلفات احتمالی به کمترین حد می‌رسد.

استاندار لرستان مقاوم‌سازی تجهیزات و ساختمان‌ها، طراحی‌های سخت افزاری و نرم افزاری، موارد بیولوژیکی و اعلام خبر و اطلاع رسانی را از مهمترین راهبرد‌های پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: با توسعه‌ی کمی و کیفی توان اجرایی پدافند غیرعامل در بدنه‌ی مهندسی کشور آسیب‌های ناشی از تهدیدات احتمالی در حوزه‌های مختلف به حداقل می‌رسد.

زیویار بیان داشت: افزایش مقاومت ملی رویکرد مهم پدافند غیرعامل در جریان اغتشاشات سال گذشته بود.

وی، افزایش مقاومت ملی را یکی از رویکرد‌های مهم حوزه‌ی پدافند غیرعامل در جریان اغتشاشات سال گذشته برشمرد و گفت: افزایش مقاومت ملی در جریان اغتشاشات سال گذشته تهدید را به فرصت تبدیل کرد و نتیجه‌ی آن خنثی شدن توطئه‌های برنامه‌ریزی شده خارج از مرز‌ها در کشور بود.

زیویار خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در زمان ایجاد تهدیدات، مصداقی از رویکرد پدافند غیرعامل است.

در شورای پدافند غیرعامل لرستان از طرح جامع پدافند غیرعامل شهر خرم آباد رونمایی و از مسوولان دستگاه‌های برتر حوزه‌ی پدافند غیرعامل استان با حضور استاندار لرستان، معاون سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیر کل پدافند غیرعامل استان و معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان تجلیل شد.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار