رئیس کل دادگستری استان سمنان به دادستان عمومی و انقلاب میامی تأکید کرد: چنانچه منازل اهالی دچار آسیب و خسارت شده است، علاوه بر افزایش استقرار ضابطان برای صیانت از مال و اموال مردم، خانواده‌های خسارت‌دیده به مکان امن دیگر منتقل شوند.
کد خبر: ۱۱۳۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۵ 08 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، محمدجعفر عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان در پی وقوع سیلاب در منطقه کالپوش، دادستان عمومی و انقلاب میامی را به بازدید میدانی و بررسی علل مختلف حوادث ناشی از بارش باران شب گذشته در این منطقه موظف کرد.

وی گفت: در پی بارش باران شب گذشته در بخش‌های مختلف منطقه کالپوش در حجم بسیار زیاد و در فاصله زمانی اندک که متأسفانه منجر به وقوع خسارات به منازل، معابر و زیرساخت‌های منطقه شده است، دستگاه قضائی استان سمنان ورود قانونی را در دستور کار قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: دادستان عمومی و انقلاب میامی مأمور شد تا در کنار نهاد‌های اجرایی که وظیفه مدیریت بحران را بر عهده دارند، نسبت به بررسی علل وقوع خسارت‌ها و عملکرد نهاد‌های مسؤول در اعلام قبلی هشدار‌های هواشناسی مبنی بر احتمال بارش سنگین باران بررسی جامع و کاملی را انجام دهد.

عبداللهی تأکید کرد: چنانچه محور‌های مواصلاتی مسدود و دچار آب‌گرفتگی شده است، بازگشایی به‌سرعت انجام شود و امدادرسانی به مردم بخش‌های سیل‌زده ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: رسیدگی فوری به مشکلات مردم و تأمین امنیت و حفظ آرامش خانواده‌های درگیر سیل در اولویت خدمت‌رسانی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به دادستان عمومی و انقلاب میامی تأکید کرد: چنانچه منازل اهالی دچار آسیب و خسارت شده است، علاوه بر افزایش استقرار ضابطان برای صیانت از مال و اموال مردم، خانواده‌های خسارت‌دیده به مکان امن دیگر منتقل شوند.

عبداللهی تصریح کرد: با تشکیل کارگروه فوری و با حضور مسؤولان حوادث غیرمترقبه چنانچه فرد یا افرادی مفقود و حتی باغ‌ها، مزارع و دام و طیور اهالی منطقه تلف شده، بلافاصله برای شناسایی مفقودان و تعیین میزان و پرداخت خسارت به مالکان اقدام و پیگیری‌های قانونی کماکان ادامه داشته باشد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: بررسی استحکامات، اجرای طرح‌های آبخیزداری و مهار سیلاب از طریق سیل بند و اقدامات بازدارنده دیگر باید از سوی دادستان عمومی و انقلاب میامی پیگیری شده تا با هرگونه تسامح و تساهل برخورد شود.

عبداللهی افزود: دستگاه قضائی موظف است در جهت حفظ و تأمین امنیت جان و مال مردم از هیچ کوششی دریغ نکرده و با اقدامات به هنگام و قانونی موجبات رفع حوائج و مطالبات مردم را فراهم آورد و تا عادی شدن شرایط، نظارت دستگاه قضائی بر این موضوع ادامه دارد.

به گزارش فارس؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان هم شب گذشته گفته بود که بر اثر جاری شدن سیلاب در کالپوش، یک بانوی ۴۰ ساله مفقود شده و این سیلاب علاوه بر تخریب برخی منازل، به زیرساخت‌ها و ابنیه هم آسیب رسانده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم پیش‌تر از استقرار ۳۲ تیم امدادی در مناطق سیل‌زده شهرستان میامی خبر داده بود.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار