رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از به روز شدن شیوه های کلاهبرداری خبر داد و گفت: یکی از این شیوه های شایع آگهی فروش وام ازدواج و دریافت بیعانه برای پرداخت هرچه سریعتر وام به افراد است.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲ 08 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سرهنگ علی کرمی، با اشاره به سیر کاهشی جعل و کلاهبرداری در استان گفت: در نیمه ابتدای امسال وقوع جرم جعل در استان کاهش ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه داشته است.

وی افزود: همچنین کلاهبرداری هم طی این مدت کاهش سه درصدی داشته است.

کرمی با اشاره به بروزرسانی شیوه های جعل و کلاهبرداری گفت: از جمله این شیوه های کلاهبرداری که امروزه شایع شده این است که بعد از سرقت یک گوشی، فرد کلاهبردار به تمام مخاطبان ذخیره شده در آن گوشی پیامک زده که گرفتار شده و نیاز به مبلغ مختصری پول دارد و از مخاطبان می خواهد برای شماره حسابی که می فرستد پول واریز کنند.

وی افزود: مخاطبانی که شماره آنها در گوشی مسروقه ذخیره است، با تصور اینکه به فرد صاحب گوشی کمک می کنند پول را برایش واریز می کنند و اینطور می شود که کلاهبرداری صورت می گیرد.

رییس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: همچنین یکی از شگردهایی که اخیرا شایع شده فروش وام ازدواج است.

وی افزود: در این شیوه کلاهبرداران آگهی فروش وام ازدواج در سایت‌ها زده و وقتی افراد مختلف تماس می گیرند به آنها می گویند که محدودیت دارند و افرادی در اولویت قرار می گیرند که بیعانه بدهند و افراد نیز با طمع به دست آوردن سریعتر وام، این بیعانه را پرداخت کرده، اما بعدا خبری از پرداخت وام نمی شود و گوشی کلاهبرداران هم خاموش می شود.

رییس پلیس آگاهی استان با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم برای در امان ماندن از دام کلاهبرداران گفت: توصیه می شود قبل از اقدام به هرکاری بویژه واریز وجه، حتما تحقیقات کامل به عمل آورده و نسبت به صحت موضوع و فرد طرف معامله اطمینان حاصل کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار