مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه گفت : روزانه ۱۵۰ سایت مخابرات استان به دلیل قطعی برق دچار قطعی می‌شوند که در کشور بی‌سابقه است.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ 08 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان حمیدرضا امیری مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه گفت : در زمینه تلفن ثابت برنامه امسال ایجاد ظرفیت ۵۰ هزار فیبر نوری بود که تاکنون ایجاد شده است و تلاش می‌شود ۵۰ هزار ظرفیت دیگر ایجاد شود و تا پایان سال به ۱۰۰ هزار ظرفیت در نقاط مختلف استان برسد.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی ۴۰۰ کیلومتر فیبر بین شهری و ۲۰۰ کیلومتر شهری برای امسال برنامه‌ریزی شده بود که برای بین شهری تاکنون ۱۵۰ کیلومتر اجرا شده و مابقی نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

امیری با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت در استان براساس خانوار سنجیده می‌شود، گفت: ضریب نفوذ اینترنت در استان ۱۲ درصد است، در زمینه تلفن ثابت عقب ماندگی‌هایی در استان وجود دارد، اما تلاش می‌شود با فیبر نوری جبران شود.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه افزود: در زمینه تلفن همراه وضعیت استان مناسب است و امسال تاکنون ۴۱ سایت نسل چهار و ۴.۵ در چهار ماه وارد مدار شد و به‌زودی تعداد زیادی نسل پنجم نیز وارد مدار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه روستایی ۵۱ سایت روستایی در حال اجرا است و تا پایان سال پوشش همراه اول در روستا‌ها به وضعیت مطلوبی خواهد رسید، عنوان کرد: در زمینه سایت‌های شهری از ابتدای سال هشت سایت راه‌اندازی شده و ۱۶ سایت دیگر نیز در حال اجرا است که تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

امیری با بیان اینکه یکی از معضلات مخابرات قطعی مکرر برق در استان است گفت: استان کرمانشاه بیشترین قطعی برق را در کشور دارد و با توجه به اینکه یو‌پی‌اس در بهترین حالت دو ساعت کاربرد دارد به طور قطع در ارتباطات نیز مشکلاتی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۵۰ سایت مخابرات استان به دلیل قطع برق قطع می‌شود که در کشور بی‌سابقه است، افزود: سرقت‌های مکرر نیز از دیگر چالش‌های مخابرات استان است به طوری که برای برخی از مشترکان بیش از ۱۸ بار بازسازی انجام شده است.

مدیرعامل مخابرات منطقه کرمانشاه با بیان اینکه هزینه آبونمان تلفن مشترکی که به دلیل سرقت یکماه دچار قطعی شده عودت داده می‌شود، گفت: مشترکان باید به محض سرقت سیم درخواست خود را در سامانه ۲۰۱۱۷ ثبت کنند که بررسی و هزینه آبونمان عودت داده شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار