سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری امروز از ویژه برنامه های بیستم آبان روز کیش با مشارکت بخش های مختلف فعال در جزیره کیش خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶ 07 November 2023

به گزارش تابناک جزیره و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سید علیرضا فاطمیان پور در نشست خبری که صبح سه شنبه 16 آبان در خصوص اعلام ویژه برنامه های گرامی داشت روز کیش در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، گفت: در سال های گذشته یک طرح و ایده نو برای روز کیش نام گذاری و این روز در طول سال های گذشته به هفته کیش تبدیل شده است که در معرفی شایسته ظرفیت های این منطقه می تواند موثر باشد.

فاطمیان پور، اظهار داشت: ویژه برنامه های پیش بینی شده برای "روز کیش" با همت معاونت های فرهنگی و اجتماعی و معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت عمران، آب و خدمات، همچنین مجموعه بازاریان و سرمایه گذاران نقش مهمی را در ایجاد فضای مناسبی برای کیشوندان و گردشگران ایفا خواهند کرد.

وی یکی از برنامه های ویژه گرامی داشت روز کیش را برگزاری سلسله جلسات هم اندیشی "تو جای من" جلسه ای گفتگو محور؛ عنوان کرد و گفت: نخستین جلسه این نشست هفته آینده در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

به گفته فاطمیان پور، تمام کیشوندان فعال در حوزه های مختلف بر اساس نوع فعالیت های صنفی و اجتماعی؛ ایده ها و انتقاداتی را در ذهن خود دارند و مطالبه گر این موضوع هستند که چرا مسوولان در این زمینه هیچ اقدامی انجام نمی دهند، این نشست با حضور رحیم سرهنگی و حداقل با دو نفر از مدیران عامل سنوات گذشته سازمان برای پاسخگویی و شناسایی راه کارهای موثر طبق محدودیت ها و ساختار های موجود، موضوعات مطرح شده را مورد بررسی قرار خواهند داد.

وی در ادامه سخنان خود، خاطر نشان کرد: عموم کیشوندان می توانند در خصوص مباحث مختلف از قبیل "محیط زیست، گمرک، حوزه بهداشت، سلامت و ... صحبت کنند

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که مرم در طرح سوالات خود آزاد هستند تا موضوعات جدی جزیره را در برنامه گفتگو محور مطرح و در صورت داشتن راه حل به آن بپردازند.

سید علیرضا فاطمیان پور با تاکید بر این مهم که برنامه به صورت آنلاین و حضوری پخش می شود، گفت: این سلسله جلسات مستند سازی ویژه ای است که مسائل فعلی و گذشته کیش را مورد بررسی قرار می دهد.

وی، تاکید کرد: با اختصاص شماره تلفن همراه 09347693300 سوالاتی که کیشوندان دارند می توانند به شماره تلفن همراه یاد شده پیامک کنند و مجموعه سوالات پس از دسته بندی و به منظور جلوگیری از اتلاف وقت؛ هفته آینده به مدت دو ساعت با حضور خود مردم به انها پاسخ داده خواهد شد.

فاطمیان پور از برگزاری چهارمین جشنواره آئینی جنوب ایران یامال در هفته کیش و برگزاری جشن بزرگی به همین مناسبت در تالار شهر کیش، خبر داد و بیان داشت: بیستم آبان از مسافران ورودی فرودگاه کیش توسط گروه موسیقی بومیان استقبال می شود.

وی، دیدار با خانواده های معزم شهدای کیش پذیرایی از مسافران توسط گروه بومیان و برگزاری مسابقات ماهیگیری ترولینگ ویژه آقایان را از دیگر ویژه برنامه این روز معرفی کرد که نوزدهم آبان در محل ساحل سیمرغ برگزار می شود.

سید علیرضا فاطمیان پور مراسم شب شعر کیش و رونمایی از کتاب مردان غروب که 25 آبان به میزبانی در سالن خوارزمی برگزار می شودف خبر داد و خاطر نشان کرد: کاروان خودرویی، دو ماراتن بزرگ کشوری، پاک سازی سواحل شنبه 20 آبان و همچنین مسابقات قوی ترین مردان کیش و مسابقات فیتنس چلنج بانوان جمعه نوزدهم آبان در سالن کوثر برگزار خواهد شد.

فاطمیان پور، بیان داشت: جشنواره فرهنگی و هنری کیش و نمایش سعدی کلمب که از نمایش های تولید شده هنرمندان کیش است شنبه 20آبان و 22آبان در اسکله تفریحی با شعارهای فرهنگی برگزار می شود.

به گفته فاطمیان پور مسابقات کشوری پدل برد که توسط مارینا دریای کیش برگزار می شود هجدهم و نوزدهم آبان در اسکله تفریحی میزبان علاقمندان این رشته ورزشی خواهیم بود و مسابقات کیبل اسکی نیز توسط مارین دریا در اسکله و ساحل مارینا برگزار خواهد شد.

وی، یا آور شد: نمایشگاه عکس کیش در فرهنگسرای سنایی برگزار می شود و افتتاح نگارخانه فرهنگسرای سعدی نیز در دستور کار قرار گرفته است تا با حضور هنرمندان و فرهنگیان گام های موثری در حوزه فرهنگ برداشت.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: به زودی نخستین کتابخانه استاندارد جزیره کیش در فرهنگسرای سعدی با ارائه خدمات متعدد افتتاح می شود.

سید علیرضا فاطمیان پور با بیان این که نمایش ویژه کودکان و نوجوان که در سال های گذشته شهر ها و مراکز استان ها مورد استقبال گسترده قرار گرفته بود تحت عنوان "هاپوخان" جمعه نوزدهم و چهارشنبه 24 در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین الملل برگزار خواهد شد. در نوزدهم و 24 آبان ماه برای کودکان و بزرگسالان اکران خواهد شد.

فاطمیان پور در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری نمایشگاه کیش بانو "مد و لباس ایرانی اسلامی" بیستم ابان تا یکم اذر در گالری هنرهای معاصر خبر داد و افزود: مسابقات تفریحی خانوادگی در اسکله و ساحل مارینا برگزار خواهد شد و یک هفته تفریحی کتاب را نیز خواهیم داشت.

وی، افزود: در خانه کتاب یک سامانه ای طراحی شده تحت عنوان سامانه اینترنتی کتاب که به نام بازار کتاب تغییر یافته و هنگام ثبت نام کتاب با هر کد ملی 100 هزار تومان تخفیف برای متقاضیان اختصاص خواهد یافته است.

به گفته فاطمیان پور، هر کیشوندی که مقصد سفارش کتاب خود را جزیره کیش انتخب کند علاوه بر بهره مندی از تخفیف 100 هزار تومان از تخفیف کتاب و هم هزینه پیک رایگان نیز بهره مند خواهد شد.

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار