مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: زمینه تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی استان سمنان فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱ 06 November 2023

به گزارش تابناک سمنان، غلامرضا خراسانیان، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: قانون یکپارچه‌سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی در سال ۱۳۸۵ به تصویب رسید و مقرر شد تا ظرف ۶ ماه آیین‌نامه و دستورالعمل آن تصویب شود؛ اما این کار انجام نشد.

وی تصریح کرد: آیین‌نامه اجرایی این طرح، ۱۰ سال بعد از تصویب قانون در سال ۱۳۹۵ به تصویب هیأت وزیران رسید؛ البته باز هم چندان موردتوجه قرار نگرفت و اجرای آن به تعویق افتاد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای اجرای این قانون مغفول مانده از گذشته افزود: با توجه به خشک‌سالی‌های سال‌های گذشته، کمبود آب و زیان کشاورزان و بهره‌برداران از این بابت، وزارت جهاد کشاورزی به فکر احیای این قانون افتاد و بحث یکپارچگی و تجمیع اراضی را در پیش گرفت.

خراسانیان اضافه کرد: این موضوع از سال قبل در دستور کار سازمان امور اراضی قرار گرفت و در کنار این موضوع، بحث رفع تداخل و صدور اسناد اراضی کشاورزی که زمینه‌ساز تجمیع و یکپارچگی اراضی است، به‌صورت جدی دنبال شد.

وی با بیان اینکه استان سمنان نخستین استان کشور بود که رفع تداخل را انجام داد، عنوان کرد: سمنان در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان نخستین استان کشور شناخته شد که رفع تداخل را به‌طور کامل انجام داد؛ در حالی که هنوز هیچ استانی غیر از استان سمنان موضوع رفع تداخل را به‌طور کامل انجام نداده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: با اتمام رفع تداخل در استان سمنان، مقدمات صدور سند برای اراضی کشاورزی این استان و درنتیجه مقدمات تجمیع و یکپارچگی اراضی کشاورزی استان سمنان در استان سمنان فراهم شد.

خراسانیان با بیان اینکه موضوع تجمیع اراضی کشاورزی نیاز به صدور سند دارد؛ اما یکپارچگی اراضی کشاورزی به صدور و اخذ سند مالکیت از سوی مالکان نیازی ندارد، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، موضوع یکپارچگی به‌عنوان اولویت مهم مدنظر سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان قرار گرفته است.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار