یک فعال اقتصادی گفت: تامین زیرساخت انرژی بویژه برق، لازمه فعالیت و تولید واحدهای صنعتی است و کمبود برق از مشکلات اساسی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان است.
کد خبر: ۱۱۳۶۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 02 November 2023

امید هواییروز بر ضرورت رفع مشکلات و تأمین انرژی مورد نیاز تولیدکنندگان در راستای تحقق شعار سال با عنوان «مهار تورم و رشد تولید» تأکید کرد و افزود: تامین نشدن این زیرساخت در شهرک‌ مورچه خورت، واحدهای فعال یا در حال توسعه این شهرک را با مشکل اساسی مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: تاکنون رایزنی بسیاری با مسوولان مربوطه برای حل مشکل برق این واحدها انجام شده که نتیجه‌ای در برنداشته است.

به گفته وی، توافقنامه‌ای برای تامین ۱۶ مگاوات برق شهرک مورچه خورت با شرکت برق منطقه‌ای در سال ۱۴۰۰ منعقد شد اما با توجه به کسری بودجه شرکت برق، احداث این پست به تعویق افتاد.

مدیرعامل شرکت کیان سامان اسپادانا از مسوولان شرکت برق خواست تا برای تقویت زیرساخت‌های انرژی در شهرک صنعتی مورچه خورت و حل مشکل واحدهای تولیدی آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: الحاقیه‌ای برای تامین ۱۰ مگاوات برق شهرک توسط شرکت برق منعقد و مقرر شد در پست موجود شهرک مبدل نصب شود که در کوتاه‌مدت بخشی از برق مورد نیاز واحدهای صنعتی را تامین کند که البته این کار انجام شد اما پاسخگوی نیاز شهرک نبود.

هوایی ادامه داد: برای تکمیل تاسیسات فوق توزیع در شهرک و تامین ۷۰ مگاوات برق توافقنامه جدیدی هم سال گذشته با شرکت برق منطقه‌ای منعقد شد که کل نیاز شهرک را تامین کند و زمین پُست نیز از طرف شرکت شهرک های صنعتی استان به این شرکت تحویل شد ولی همچنان مشکل تامین برق شهرک پابرجاست.

مدیرعامل شرکت کیان سامان اسپادانا خاطرنشان اظهار امیدواری کرد با اتخاذ تدبیر مسوولان برای تأمین زیرساخت‌های شهرک صنعتی مورچه خورت، مشکلات مبتلابه مرتفع شود تا تولیدکنندگان بتوانند بدون دغدغه به تولید خود ادامه دهند و دستگاه‌های خدمات رسان نیز با انجام تعهد خود نسبت به تأمین زیرساخت‌ها گامی در جهت توسعه و آبادانی استان و کشور بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار